پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ولایتی

حوزه/ مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، پیروزی موصل را محصول همکاری شیعه و سنی دانست و گفت: آمریکایی‌ها به خیال خود یک نایب السلطنه به نام داعش در عراق تاسیس کردند، ولی مردم با غیرت عراق آنها را با پس گردنی از کشورشان بیرون کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، علی اکبر ولایتی، شامگاه شنبه، در مراسم افتتاحیه هفتمین بازار فیلم اسلامی، در نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی با بیان اینکه شیعه و سنی در تبلیغ اسلام باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند،  رمز موفقیت اسلام را اتحاد مسلمانان دانست.

وی  ابراز کرد: امروزه باید از فرصت وحدت بین مسلمانان برای وضعیت کنونی منطقه استفاده کنیم، گفت: بر خلاف نظر برخی از آدم‌های بی توجه و سطحی‌نگر که ریشه تشیع را به قرون اخیر نسبت می دهند، باید دانست که ریشه آن در ایران به قدمت تاریخ است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه با اشاره به آزادی موصل توسط نیروهای مردمی حشدالشعبی، خاطرنشان کرد: این پیروزی محصول همکاری شیعه و سنی و اتحاد مسلمانان است.

ولایتی در ادامه با اشاره به سخنان امام راحل در حضور گروهی از کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی که فرمودند: «از برای خدا تبلیغ کنید، امر به معروف و نهی از منکر همان تبلیغ است و خوشبختانه با پیشرفت امکانات رسانه کار تبلیغ آسان‌تر شده است»، ابراز کرد: با توجه به اینکه خبرنگار و کارگردان مسلمان با انگیزه اعتقادی فیلم می سازد، دست اسلام در مقابل بنگاه های بزرگ رسانه ای همانند هالیوود و آنهایی که از اسرائیل پول می گیرند، برتر است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه امروز راه و اتوبان مقاومت از تهران شروع می‌شود و موصل، دمشق و بیروت را در برمی‌گیرد، گفت: با وجود اینکه آمریکا سر و صدا زیاد به پا می کند، اما نقشه آنها در انزوای اسلام به نتیجه نرسید.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آمریکا باید بداند که مردم حقیقی این منطقه زیر بار حکومت تضعیف شده این کشور نمی‌روند،  ابراز کرد: دولتمردان آمریکا، در جهان، چه در میان غربی‌ها و اعضای شورای امنیت و چه در میان مسلمانان به تدریج به انزوا کشیده می شوند و امت اسلام از تهدیدات بدون پشتوانه ترامپ هیچ هراسی ندارند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به خیال خود یک نایب السلطنه به نام داعش در عراق تاسیس کردند، ولی مردم با غیرت عراق آنها را با پس گردنی از کشورشان بیرون کردند، یادآور شد: آنان در یمن و سوریه نیز موفق نمی‌شوند و باید دانست که آینده در سایه وحدت و پرهیز از تفرقه  از آن جهان اسلام است.

ولایتی در پایان با بیان اینکه مسلمانان امکانات، استعداد و موقعیت مقاومت را دارند، گفت: زنجیره مقاومت روز به روز قوی‌تر می‌شود و با توجه به پشتیبانی همه کشورها از فلسطین، امیدواریم با پیروزی آن، نماز وحدت در مسجدالاقصی را به امامت مقام معظم رهبری اقامه کنیم.

گفتنی است، هفتمین «بازار فیلم اسلامی» با حضور مؤسسات رسانه‌ای و شبکه‌های تلویزیونی اسلامی از جمله بخش های جنبی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی است که به طور رسمی با حضور دکتر ولایتی و برخی از مسئولان رسانه ای و گروه های مقاومت اسلامی از ساعت 17 شنبه 10 تیرماه در نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/313/25
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha