پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شجاعی

حوزه/ حجت الاسلام شجاعی، تخریب قبور ائمه بقیع را سند خائن الحرمینی آل سعود خواند و تصریح کرد:هدف وهابیون از اين عمل زشت و ننگين چیزی جز كينه اهل بيت(ع) و تشيع و همچنين اختلاف افکنی ميان مسلمين كه خواسته استعمار و استكبار است، نبوده و با اين عمل، سر سپردگی خود به مستكبران را نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام علیرضا شجاعی، پیش از ظهر امروز در مراسمی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیون  که در بیت مرحوم آیت الله باریک بین برگزار شد، گفت: تا پیش از تخریب  قبور مطهر بقیع توسط وهابیت متعصب که براساس معتقدات خود، به تخریب بسیاری از آثار تاریخی پرداختند، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند، گنبدها و بناهایی قرار داشت.

وی ادامه داد: پس از تسلط وهابیون بر مدینه، آن‌ها ضمن تخریب قبور، آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند و در جریان این واقعه، قبور مطهر امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ویران شد.

این استاد حوزه، تخریب قبور ائمه بقیع را سند خائن الحرمینی آل سعود خواند و ادامه داد: این که چرا وهابیون این عمل زشت را انجام دادند و هدفشان از این کار چه بود، بایستی دید که این فرقه منحرفه چه عقایدی داشته و تحت تاثیر چه افکاری بوده و هستند که این ننگ را بر پیشانی خود زدند.

حجت الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: وهابیون در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهر حضرت امام حسین(ع) را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به ۷۰۰۰ نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند.  بنابراين می توان گفت كه هدف وهابیون از اين عمل زشت و ننگين چیزی جز كينه  اهل بيت(ع) و تشيع و همچنين اختلاف افکنی ميان مسلمين كه خواسته استعمار و استكبار است، نبوده و با اين عمل، سر سپردگی خود به مستكبران را نشان دادند.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: واقعه هشتم شوال، واقعه‌ای است که خسارت و زیان آن بر اسلام و تاریخ شریف این دین حنیف از حمله مغول و قتل عام بلاد بزرگ مسلمانان به مراتب بیشتر و جبران‌ناپذیرتر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha