جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زبان عربی

حوزه/ دوره تابستانه زبان عربی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، با حضور مدیر حوزه های علمیه دوره تابستانی زبان عربی طلاب در قم صبح امروز در مدرسه امام باقر(ع) آغاز به کار کرد.
در این مراسم آیت‎الله اعرافی با ذکر این مطلب که حوزه علمیه ما جهانی و تمدنی است گفت: این حوزه به فراخور رسالتی که در تعمیق و تبیین و تبلیغ معارف دین دارد نیازمند رویکرد تمدنی و بین المللی است.
وی زبان عربی را زبان رسمی حوزه دانست و افزود: متاسفانه در عرصه مکالمه زبان عربی ضعف های زیادی در حوزه وجود دارد که باید برطرف شود و اصلا زیبنده حوزه ما نیست که طلاب آن زبان عربی ندانند.
در ابتدای این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمین حجازی مدیر این مدرسه با اشاره به برگزاری این دوره به شکل متمرکز در قم گفت: 160 نفر از طلاب حوزه علمیه در این دوره تابستانی شرکت خواهند کرد.
وی افزود: این دوره از امروز آغاز و تا اواخر مردادماه ادامه خواهد یافت و پس از سفر به مشهد مقدس، طلاب در آزمون اصلی دوره شرکت می‎کنند.
در پایان این مراسم نیز حجت ‏الاسلام والمسلمین حسینی عارف مدیر مرکز زبان حوزه‎های علمیه گفت: فراگیر شدن زبان عربی در حوزه هم لازم است و هم نیازمند امکانات نرم افزاری و سخت افزاری است.
گفتنی است این طرح از امروز 11 تیرماه آغاز و تا اواخر مردادماه به طول خواهند انجامید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha