جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی کریمیان دبیر کل اتحادیه رادیو و تلوزیون های اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام کریمیان با تاکید بر این که رسانه های اسلامی باید سیطره امپراطوری رسانه ای غرب را بشکنند، گفت: مشهد الرضا(ع) پایتخت معنوی و فرهنگی ایران اسلامی و خاستگاه معنویت، عبودیت، ایثار، مهربانی و بندگی، بصیرت، وحدت و تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام علی کریمیان، امروز در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، در مشهد مقدس گفت: امروز مفتخریم نهمین اجلاسیه اتحادیه را در مشهد الرضا(ع) برگزار کنیم که پایتخت معنوی و فرهنگی ایران اسلامی، ملجا و پناهگاه مسلمانان و بشریت، خاستگاه معنویت، علم، عبودیت، ایثار، مهربانی و بندگی، معرفت، بصیرت، تعالی بشریت، وحدت و تمدن اسلامی و الگویی از وحدت ادیان، مذاهب، رنگ ها و ملیت های مختلف است.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با بیان این که امروز نهمین اجلاس اتحادیه گرامیداشت یک دهه کار و تلاش شبانه روزی در راستای ابلاغ رسالت الهی و پاسداشت کسانی است که پا به عرصه جهاد جدیدی گذاشته و مردانه استقامت کرده و در جبهه مظلومین جهان یار و یاور بودند، تصریح کرد: امروز روز پاسداشت شهدای گرانقدری است که برای به تصویر کشیدن لحظات مقاومت سلاحشان دوربین و امیدشان لقای پروردگار بود.

حجت الاسلام کریمیان با بیان این که امروز پاسداشت تک تک شما عزیزان اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه، قلم و جهاد و شهادت است، خاطر نشان کرد: اکنون زمان پاسداشت شما عزیزانی است که خبر، فیلم و تولیدات را معنای دیگری بخشیدید و با شکستن فضای تک صدایی و انحصاری رسانه، بشریت را از ظلمات به نور هدایت کردید.

وی با بیان این که در جهان امروز نقش بی بدیل رسانه ها بر افکار عمومی بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار کرد: امپراطوری رسانه ای جهان تحت سیطره شرکت های مستکبر، تلاش دارد در چارچوب جنگ نرم و عملیات روانی معادلات فکری، فرهنگی، سیاسی و امنیتی خود را بر کشورها تحمیل کند و در این میان با توجه به اوضاع پر آشوب غرب آسیا که درگیر فتنه جریان های تکفیری شده نقش رسانه بیش از پیش اهمیت دارد.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی ادامه داد: تلاش رسانه ای دشمن در این شرایط تغییر اولویت ها بوده و می خواهد مسئله فلسطین به عنوان محوری ترین مساله جهان به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام کریمیان با بیان این که اگر بار دیگر شاهد تلاش جدی آمریکا برای حضور فیزیکی در منطقه هستیم دلیل بر آن است که هم پیمانان و مزدوران آنان در تحقق اهدافشان به سرمنزل مقصود نرسیده اند، بیان کرد: فضای جهانی در روند تحولات تدریجی خود که متاثر از تحولات کشورهاست در مرحله گذار و امیدبخش و مملو از فرصت هاست که فرسودگی قدرت های بزرگ را به دنبال داشته و فرصت های جدید را ایجاد کرده است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها قبل نوید آن را داده بود که این قرن، قرن اسلام و معنویت، احیای ارزش های الهی و انسانی و قرن آزادی و آزادی خواهی و حاکمیت مظلومان است، اظهار کرد: به زودی شاهد پیروزی مردم مظلوم فلسطین و حاکمیت آن از نهر تا بحر و رهایی ملت یمن و بحرین از اشغال رژیم سعودی و عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان از تروریست و صهیونیسم خواهیم بود.

حجت الاسلام کریمیان افزود: امروز مسئولیت اتحادیه رسانه های اسلامی از گذشته سنگین تر است و هر کدام وظیفه داریم با گسترش اخلاق، معنویت، خداباوری، وحدت و همدلی، توجه به خانواده و سبک زندگی اسلامی و تعامل با ادیان الهی و دفاع از مظلومان به زوال استکبار سرعت بخشیده و پیروزی امت اسلامی را تثبیت کنیم.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با بیان این که اجلاس نهم باید با بهره گیری از فضای معنوی مشهدالرضا(ع) گامی جدی در کمک به تحقق بخشیدن به آرمانهای امت اسلامی بردارد، گفت: در این اجلاس برنامه های متنوعی پیش بینی شده و ضمن گزارش اقدامات انجام شده تحولات منطقه ای با حضور شخصیت های سیاسی به بحث گذاشته و همزمان هفتمین بازار فیلم اسلامی برای تولید برتر و ششمین نمایشگاه فناوری رسانه برای خودکفایی در تولید تجهیزات فناوری رسانه برگزار می شود.

انتهای پیام 313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha