جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/ امام‌جمعه شیروان با اشاره به محاسن و معایب گوشی‌های تلفن همراه و فضای مجازی، گفت: گاهی یک پیامک و یا عکس به جای راحتی زندگی، عامل بدبختی شده و باعث از هم‌پاشیدگی بسیاری از خانواده‌های آبرومند می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: تلفن همراه مانند ساير فناوری‌های نوين علاوه بر داشتن جنبه‌های بسيار مثبت، می‌تواند آثار منفي اجتماعي و يا اخلاقي به دنبال داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر اينكه به دليل توسعه و چندرسانه‌ای شدن تلفن‌های همراه نسل جديد كه از دوربین‌های عكاسي و فیلم‌برداری و سيستم بلوثوت و امکان استفاده از فضای مجازی برخوردار هستند، آثار و تبعات مثبت و منفي اين فناوري جديد نيز دائم در حال گسترش و پيچيده شدن است.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه تلفن همراه علاوه بر وجوه مثبت رسانه‌ای، پيامدهاي نامناسب اجتماعي را به دنبال دارد، گفت: انجام تخلفات در محيط سايبر و مخدوش شدن ارزش‌های اخلاقي و قانوني به دليل تخلفات ياد شده و سوءاستفاده از تلفن همراه، كاهش تماس‌های رو در رو، ازجمله مشكلات ناشي از تلفن همراه است.

وی آگاه نمودن افراد جامعه، پايبندي به ارزش‌های اسلامي، تربيت فرزندان از دوره تحصيل، استفاده از شیوه‌های جديد تربيتي و معرفي الگو، راهكارهايي است كه در نخستين همايش چالش‌ها و كاركردهاي تلفن همراه را به عنوان كاهش آسیب‌های اجتماعي این فناوری برشمرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان با بیان اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی گریبان گیر جامعه شده است، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات دوری از خداوند است و تنها راه برون‌رفت، روی آوردن به قرآن و عمل به دستورات الهی است.

وی تصریح کرد: اگر سبک زندگی ما سبک زندگی اخلاقی و قرآنی شود و بر طبق دستورات خداوند متعال باشد این‌همه آسیب جامعه را تهدید نمی‌کند.

امام‌جمعه شیروان خاطرنشان کرد: با توجه به پيچيده و گسترده بودن آثار منفي فناوری‌های جديد خصوصاً فناوری‌های ارتباطاتي، توجه جدی‌تر به اين موضوع بسيار مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha