جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل هنیه

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: شرکت کنندگان اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی باید بر ائتلاف و درستی پیام وحدت تاکید کنند و با مصوبات خود نشان دهند که در جهان اعتبار بالایی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس پیش از ظهر امروز در افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در ارتباطی ویدئویی با بیان این که شرکت کنندگان اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی باید بر ائتلاف و درستی پیام وحدت تاکید کنند، یادآور شد: باید با مصوبات خود نشان دهیم اعتبار بالایی در جهان داریم و به طور قطع از آنجا که رسانه باید دارای اهدافی باشد، پیام‌های شفاف، سبب روشن شدن اهداف آن می شود.

وی گفت: درود و سلام خود را از سرزمین عزت و مقاومت یعنی غزه به شما عرضه می‌کنم. امروز ما در در مرحله بسیار حساسی هستیم که تلاش زیادی برای از میان‌بردن آرمان فلسطین شده است تا از آرمان مرکزی کنار گذاشته شود. 

هنیه با بیان این که آرمان اصلی امت اسلامی، قدس و فلسطین است که عده ای تلاش دارند تا آن را از میان ببرند، بیان کرد: از همین جا لازم می‌دانم از همه عزیزانی که در بخش رسانه‌های اسلامی فعالیت دارند، تشکر کنم. 

وی با بیان این که همه باید نسبت به مصوبات اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی متعهد باشند، گفت: مفهوم وحدت و مولفه‌های آن در جهان اسلام اهمیت ویژه ای دارد تا آنجا که وحدت امروز یک نیاز مبرم برای امت اسلامی است چراکه با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم و باید این امر در میان اقوام اسلامی ایجاد شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان این که امروز باید مسئله فلسطین باید به‌عنوان یک اولویت اصلی در این اجلاس مطرح شود، خاطر نشان کرد: می بایست وحدت را به‌صورت عملی به جهانیان نشان دهیم تا به اهداف والای اسلامی خود برسیم.

هنیه با بیان این که همه فعالان رسانه ای باید مبتنی بر مقاومت فعالیت کنند، تصریح کرد: امروز در پرتو مقاومت می توان به اهدافی که اسلام برای بشریت در نظر گرفته دست یافت و تمرکز دشمنان عملی نشدن وحدت است.

وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا حقوق مسلم فلسطین محقق شود، خاطر نشان کرد: ما به‌دنبال اعاده حیثیت هستیم که این امر به تالیف واژه‌های اصیل نیاز دارد و این واژگان به ما کمک می‌کند تا با آگاهی روشنی‌بخش در جهت تحقق اهداف و حقوق حقه فلسطین قدم برداریم. 

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه اهداف تکفیری ها جز از راه رسانه به ملت ها منتقل نمی شود، گفت: بدون شک در سایه وحدت امت اسلام می‌توان آینده روشنی را محقق کرد که بر همین اساس از شرکت‌کنندگان این اجلاسیه می‌خواهم با بررسی عمیق یک رسانه هدفدار بتوانند طرح راهبردی برای وحدت عملی امت اسلام ارائه دهند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان با بیان این که علی رغم وضعیت نابسامان امروز غزه نمایندگان ما توانستند خودشان را به این اجلاس برسانند، بیان کرد: به طور قطع اجلاس نهم نیز می‌تواند قدم‌های خوبی را بردارد و اقداماتی انجام دهد تا در آینده به مردم فلسطین کمک کند.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha