جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل آجرلو

حوزه/ دومین نشست خبری جشنواره هنری و همایش بین المللی حقوق بشر آمریکایی، امروز (۱۱ تیر ۱۳۹۶) در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، اسماعیل آجرلو، دبیر این جشنواره در سخنانی اظهار کرد: چهره واقعی آمریکا امروز برای همه مردم جهان آشکار است و دیگر حنای انسان دوستی آنها هیچ رنگی ندارد، چون مردم جهان دریافته اند هرجا ردپایی از خون باشد باید به دنبال نشانه هایی از آمریکا در آنجا گشت.

وی ادامه داد: این جشنواره با چنین ایده و تفکری برگزار می شود تا روشنگری های لازم در عرصه هنر نیز انجام شود.

دبیر جشنواره هنری و همایش بین المللی حقوق بشر آمریکایی افزود: بخش هنری این جشنواره در 5 رشته؛ موشن گرافی، اینفو گرافیک، پوستر ، کایکاتور و نمایش های رادیویی خواهد بود. در بخش علمی این رویداد نیز کتاب و مقالات دو قسمت مد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده این جشنواره و همایش در روز اختتامیه که چهارده تیرماه خواهد بود، معرفی خواهند شد.

آجرلو با تاکید بر اینکه دو بخش کاریکاتور و پوستر به صورت بین المللی برگزار خواهد شد ، تاکید کرد: در این دو بخش (کاریکاتور و پوستر) استقبال هنرمندان خارج بسیار خیره کننده بود. در همین راستا آثاری از هنرمندان بیست کشور جهان در جشنواره به نمایش در خواهد آمد، البته در این قسمت کارها به صورت غیر رقابتی خواهند بود.

دبیر جشنواره حقوق بشر آمریکایی ادامه داد: اینکه هنرمندان خارجی از این جشنواره استقبال کرده اند این نکته را نشان می دهد که آرمان های جشنواره مورد قبول اکثر هنرمندان جهان است. درباره هیئت داوران این جشنواره هم باید بگویم؛ جلال مقامی، محمدرضا میری، پژمان ابوالقاسمی، محمدرضا دوست محمدی، بهمن عبدی، عباس ناصری و علیرضا پاکدل کار داوری آثار را بر عهده دارند .

آجرلو درباره بزرگداشت ها نیز چنین اطلاع رسانی کرد: در این دوره می خواهیم از دو نفر از هنرمندانی که کارهایشان رویکردی استکبار ستیزانه دارد تجلیل به عمل آوریم.

جشنواره هنری و همایش بین المللی حقوق بشر آمریکایی اضافه کرد: اسنفدیار قره باغی خواننده سرود ( آمریکا آمریکا) و پرویز شیخ طادی(کارگردان سینما ) دو هنرمند مورد نظر ما هستند که در اختتامیه به طرز شایسته ای از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این رویدار به طور مستقیم از شبکه افق پخش خواهد شد، تصریح کرد: عباسعلی کدخدایی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، عزت الله انتظامی و محسن مومنی شریف از جمله میهمانان حاضر در مراسم اختتامیه خواهند بود. البته از چهره های تاثیر گذار نیز دعوت به عمل آورده ایم که مطمئنا چند نفر از آنها میهمان ما خواهند بود.

وی در پایان تاکید کرد: آثار منتخب در جشنواره همانند دوره اول در قالب کتابی به بازار ارائه خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha