چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام میکائیل صفایی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به عدم توجه به انجام وظیفه حوزویان و دانشگاهیان هشدار داد و گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید پیشرو در مسائل جامعه باشند، نه دنباله رو.

حجت الاسلام میکائیل صفایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، ابراز داشت: در هر جامعه ای افراد و مراکزی در روند عمومی جامعه تاثیرگذارند و با حرکت و خط دهی خود، می توانند توده مردم را با خود همراه سازند و جو جامعه را به دست بگیرند.

وی افزود: در ایران اسلامی نیز مراکز و افرادی وجود دارند که همیشه اثرگذار و گروه مرجع جامعه هستند، از جمله آن مراکز می توان به حوزه های علمیه به عنوان پرچمداران دین و دیانت و دانشگاه به عنوان مرکز تولید علم اشاره کرد.

حجت الاسلام صفایی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه دو مرکز بسیار اثرگذار هر وقت متحد عمل کرده اند، نتایج معجزه آسایی داشته و به این خاطر است که دشمنان اسلام در جهت ایجاد فاصله میان حوزویان و دانشگاهیان سعی زیادی می کنند.

معاون سابق تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان ‌شرقی ابراز داشت: آیا اگر افراد تحصیل کرده جامعه اقدامی نکنند و روشنگری ننمایند مشمول حدیث شریف نمی شوند که فرمود: هنگامی که بدعت ها ظاهر شوند بر دانشمندان جامعه است که علم خود را ظاهر سازند و در غیر این صورت مشمول لعنت خداوند خواهند بود.

وی بر ضرورت دغدغه مندی حوزه و دانشگاه در امور اجتماعی و فرهنگی و سیاسی جامعه تاکید کرد و ادامه داد: آیا برای حوزویان و دانشگاهیان، طلاب و دانشجویان عیب نیست که مراکز غیرعلمی و افرادی که جایگاهی در این عرصه ندارند برای جامعه تعیین تکلیف کنند؟ این حق و تکلیف حوزه و دانشگاه است که افراد اصلح را به توده های مردم معرفی نمایند نه این که منتظر باشند برای تشکل های دانشگاهی دستور بیاید که چه کار باید بکنید.

مدیرمسئول هفته نامه مکیال تاکید کرد: اگر حوزویان و دانشگاهیان به وظیفه خود عمل نکنند باید منتظر عواقب خطرناک آن باشیم که از جمله انزوای دانشمندان و خردورزان حوزه و دانشگاه و میدان دار شدن افراد افراطی است و آن وقت، ارزش های انسانی و الهی تابع احساسات و هواهای نفسانی خواهد بود.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: اگر عالمان و مجامع علمی میدان دار شوند، جامعه بر مدار علم و منطق و دوری از افراط و تفریط به حرکت درخواهد آمد و بشریت از منجلاب جهل و گمراهی رهایی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha