جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: روحانیون باید برای ایجاد پیوند عمیق بین مردم و انقلاب و نظام، جایگاه ولایت فقیه را تبیین کنند، چرا که ضمانت بقاء نظام مقدس اسلامی، بستگی به این اصل مترقی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، عصر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه نیمه وقت بقیة الله(ع) قزوین، به نقش مهم حوزه های علمیه در  جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه همواره و در طول تاریخ، کانون تربیت عالمان ربانی و سربازان امام زمان (عج) بوده اند.

وی با اشاره به این که با رعایت ایمان و تقوای اجتماعی، پیشرفت جامعه بیش از پیش فراهم می شود که در این زمینه نقش حوزه های علمیه برجسته و حساس است، ادامه داد:در حوزه علمیه نیمه وقت نباید ملاک نمره باشد، بلکه آن چیزی که امروز در جامعه اسلامی مهم است  اهداف والایی همچون مقابله با گسترش فرهنگ غرب و بی بند و باری، ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه و هدایت جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان در مسیر تقوا و معنویت است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امروز تربیت نسل جوان و با بصیرت بدون پیروی از اهل بیت(ع) امکان پذیر نیست و همه مراکز علمی و تربیتی باید از منابع با ارزش حوزه های علمیه و دیدگاه های مراجع عظام و علما و به ویژه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد:  امروز دشمنان نظام اسلامی با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای اعتقادات جوانان را نشانه گرفته اند که می طلبد اساتید حوزه و روحانیون ضمن درک صحیح معارف اسلامی و سیره اهل بیت (ع)، نسبت به آگاه سازی جوانان از توطئه های دشمنان اقدام کنند.

 وی تصریح کرد: روشنگری و هدایت مردم به خصوص جوانان، وظیفه خطیری است که بر عهده روحانیون و حوزه های علمیه به عنوان فرماندهان جنگ نرم قرار دارد و این قشر از جامعه باید با صبر و بردباری در راستای هدایت جوانان این مرز و بوم به راه رستگاری گام بردارند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین با بیان این که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تحولات بزرگی در کشور در زمینه های فرهنگی رخ داده که روحانیون نقش اساسی در آن داشته اند، افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تحولات بزرگی در کشور، در زمینه های فرهنگی رخ داده که روحانیون نقش اساسی در آن داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: روحانیون باید برای ایجاد پیوند عمیق بین مردم و  انقلاب و نظام، جایگاه ولایت فقیه را تبیین کنند، چرا که ضمانت بقاء نظام مقدس اسلامی بستگی به این اصل مترقی دارد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha