سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلسه شورای معاونین حوزه علمیه کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: آمریکا تمام تلاش خود را برای تجزیه عراق به سه کشور بکار گرفت، ولی منحوریت مرجعیت شیعه، حضور ایران در کنار مردم و ارتش عراق موجب خنثی سازی توطئه ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه کاشان، با تبریک پیروزی ملت عراق با محوریت آیت الله العظمی سیستانی بر داعش و آزاد سازی شهر موصل، گفت: همان طور که محوریت ولایت فقیه  در کشورمان موجب پیروزی، حفظ  و تداوم انقلاب اسلامی ایران شد، محوریت آیت الله سیستانی نیز درعراق  موجب  پیروزی ملت این کشور در جنگ با داعش شد.

وی، محوریت علمای شیعه در ایران وعراق را موجب پیروزی های بسیار بزرگ در مقابل  استکبار، صهیونیست و گروه تکفیری داعش عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه گروه تکفیری  داعش آمده بود تا درعراق بمانند، ولی بسیج مردم به امر مرجعیت شیعه و حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز پیروزی های بزرگ و بیرون راندن داعش از این کشور شد و امیدواریم سوریه هم به زودی رنگ امنیت و آزادی به خود ببیند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، به عصبانیت آمریکا از پیروزی رزمندگان اسلام و بیرون راندن گروه تروریستی تکفیری داعش از موصل اشاره کرد و گفت: آمریکا تمام تلاش خود را برای تجزیه عراق به سه کشور بکار گرفت، ولی حضور ایران در کنار مردم و ارتش عراق به عنوان یک نیروی مستشاری، محوریت مرجعیت شیعه و تشکیل حشدالشعبی موجب خنثی سازی توطئه های آمریکا شد.

وی، با تاکید بر ضرورت حفظ و تدوام وحدت وهمدلی مردم عراق با محوریت مرجعیت شیعه، گفت: ضرورت دارد که تمام مردم عراق نسبت به حفظ وحدت، تبعیت از مرجعیت و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشورشان ازهیچ گونه کوششی دریغ نورزند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در ادامه به مسئله فتنه 88 اشاره کرد و عدم وحدت را موجب  نفوذ دشمن دانست و اظهار کرد: تجربه نشان داده هر گاه  وحدت را حفظ کرده ایم، کشور پیشرفت کرده و توانسته ایم بردشمن غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه هرکس در مورد مسئله ای که تخصص ندارد، نباید اظهار نظر کند، گفت: درصورتی که مسائل اعتقادی، فرهنگی، دینی و سیاسی  کشور به متخصصان متعهد مربوطه  واگذارشود، یقینا درعرصه وحدت و دیگر موارد، قوی تر خواهیم توانست عمل کنیم.

  مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه با ارائه مطالبی پیرامون پذیرش، نتیجه امتحانات، انتقالی طلاب به قم و دیگر شهرستانها، از برگزاری دوره های آموزشی اختبار و تثبیت خبر داد و افزود: برگزاری سه دوره برای طلاب جدید الورود، کاهش هزینه های مدارس و راه اندازی مدرسه قرآنی به منظور تربیت طلاب حافظ قرآن در کنار دروس طلبگی، درسال جدید در دستور کار قرار داد.

وی درپایان به برنامه ریزی های لازم جهت تقدیر از مدیران موفق، اساتید، طلاب وکارمندان نمونه مدارس علمیه  شهرستانهای کاشان، آران وبیدگل، نطنز ونراق نیز اشاره کرد.

برپایه این گزارش، معاونین حوزه علمیه کاشان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام، راهکارهایی را برای رفع مسائل و مشکلات معونت مربوطه ارائه دادند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha