پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یک بانوی پاکستانی موفق به تهیه قرآن دست دوز شد

حوزه/یک بانوی مسلمان پاکستانی که در کراچی زندگی می‌کند پس از ۷ سال تلاش مداوم موفق به تهیه یک قرآن مجید را گلدوزی کرده و دست دوزی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از trending، برای نخستین بار یک زن پاکستانی در تاریخ این کشور موفق به تهیه یک قرآن دست دوز شده است.

زمرد خان یک بانوی پاکستانی پشتون است که برای اولین بار در تاریخ پاکستان قرآن را دوست دوزی کرده است. این بانوی مسلمان که درحال حاضر با خانواده اش در منطقه کورنگی در ایالت کراچی زندگی می‌کند، تقریبا هفت سال پیش برنامه تهیه قرآن دست دوز را آغاز کرده و اکنون پس از 7 سال و 6 ماه این پروژه را به پایان رسانده است.

قرآنی که او دوخته است از پارچه پنبه‌ای تهیه شده و هر صفحه با ابریشم سبز و گلدوزی طلایی به زیبایی تزئین شده است. هر جزء این قرآن یک کتاب جداگانه است که با الگوی مشابه‌ای تزئین شده است. وی همچنین از رنگ سبز برای دوختن آیات قرآن استفاده کرده است. به گفته زمرد این قرآن دست دوز 62 کیلوگرم وزن دارد. او همچنین جعبه‌ای برای محافظت این قرآن تهیه کرده است.

او با اراده قوی در اوایل سال 2010 دست دوزی قرآن را آغاز کرد و اهمیتی به اینکه این کار تا چه اندازه زمان گیر باشد نمی‌داد. و سرانجام سخت‌کوشی و عشق او به دین و قرآن سبب شد بتواند تا پایان آیات قرآنی دوختن را ادامه دهد.

یک بانوی پاکستانی موفق به تهیه قرآن دست دوز شد

یک بانوی پاکستانی موفق به تهیه قرآن دست دوز شد

یک بانوی پاکستانی موفق به تهیه قرآن دست دوز شد

این نخستین باری نیست که قرآن به اشکال دست ساز و بی‌نضیری تهیه می‌گردد. تونزاله محمدزاده یک بانوی 33 ساله هنرمند و خالق آثار تزئینی از جمهوری آذربایجان نیز چندی پیش موفق شد قرآن کریم را با استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای بر روی پارچه ابریشمی بنویسد.

قرآن کریم با استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای بر روی پارچه ابریشمی

سعد محمد یک هنرمند مصری نیز در تلاش برای کسب رکورد گینس، موفق به تهیه یک قرآن به طول 700 متر شده بود.

قرآن به طول 700 متر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha