چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
عکس

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: بیش از۳۰۰ بانوی داوطلب یزدی از سراسر استان در آزمون کارشناسی ارشد حوزوی برای پذیرش در سه مرکز آموزش حضوری تحصیلات تکمیلی و سه رشته سراسری غیر حضوری شرکت می کنند.

خانم فاطمه نظیر درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: با پایان مهلت ثبت نام در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد علوم حوزوی)، تعداد 303 داوطلب برای تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری و غیر حضوری با ارسال مدارک، مجاز به شرکت در آزمون سراسری پذیرش حوزه های علمیه خواهران هستند.

وی افزود: از مجموع ثبت نام شدگان تعداد، 284 نفر از داوطلبان در بخش حضوری و 19 نفر در بخش غیر حضوری هستند که از این تعداد، قریب به 10 نفر به واسطه معدل بالای 19 در مقطع کارشناسی و یا کسب رتبه های کشوری اول تا سوم در جشنواره علامه حلی و المپیاد علمی از آزمون کارشناسی ارشد معاف شده اند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران یزد در خصوص شهرستان های دارای مقطع کارشناسی ارشد عنوان کرد: مؤسسه آموزش عالی امام حسین(ع) در شهر یزد با پنج رشته حوزوی، مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد با سه رشته و مرکز تخصصی فاطمة الزهرا(س) اردکان با یک رشته آماده پذیرش داوطلبان واجد شرایط به صورت حضوری در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

خانم نظیر در خصوص عناوین رشته ها و ظرفیت پذیرش بانوان حوزوی در این سه شهرستان گفت: در مؤسسه کارشناسی ارشد بانوان حوزوی امام حسین(ع)یزد در رشته های تفسیر و علوم قرآنی(20 نفر)، فقه و اصول(25نفر)، رشته جدید تربیت مدرس ادبیات عرب(15نفر) و رشته جدید  اخلاق و تربیت اسلامی(15) نفر ظرفیت پذیرش در نظر گرفته شده است که دو رشته اخیر برای اولین بار از اول مهر طلبه می پذیرد.

وی ادامه داد: مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س)بانوان حوزوی میبد هم در سه رشته  تفسیر و علوم قرآنی(20 نفر)، کلام اسلامی با گرایش جدید مهدویت(15نفر) ورشته جدید مطالعات زنان با ظرفیت 15 نفر طلبه می پذیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: از مجموع 303 داوطلب استانی، تعداد 19 نفر داوطلب غیر حضوری درسه رشته سراسری تاریخ اسلام، تفسیر علوم قرآن وفقه و اصول با ظرفیت محدود و با شرط معدل بالای 17ثبت نام کرده اند که پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه، زیر نظر مرکز مدیریت قم با کلاس های آنلاین و با امتحان حضوری پایان ترم در یزد به تحصیل می پردازند.

خانم نظیر اضافه کرد: تاریخ آزمون کتبی سراسری مقطع کارشناسی ارشد جمعه این هفته 16تیر از ساعت 10 صبح الی 12 در مجتمع سیدالشهدا(ع) یزد واقع در خیابان چمران برگزارمی شود و داوطلبان می بایست با در دست داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر،حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون درمحل برگزاری حضور یابند.

برپایه این گزارش، کارت ورود به جلسه داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 14 و 15 تیر  از طریق کد رهگیری در سایت حوزه های علمیه به آدرسwww.whc.ir قابل دریافت خواهد بود.

 

انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha