پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار آیت الله اراکی با شخصیت های دینی ترکیه

حوزه/ آیت الله اراکی گفت: اگر فرصت لازم برای وحدت جامعه اسلامی پیش بیاید جهان اسلام به قدرت برتر در جهان تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: متأسفانه امروز امکانات جهان اسلام علیه خود جهان اسلام به کار گرفته می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در رأس هیئتی به ترکیه سفر کرده است، روز دوشنبه با "محمد گورمز" رئیس سازمان دیانت ترکیه، اعضای شورای عالی امور دینی سازمان دیانت ترکیه و "تامال کارا اغلو" رئیس حزب سعادت ترکیه و اعضای این حزب دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله اراکی در دیدار با محمد گورمز با بیان اینکه نقش علما در ایجاد وحدت میان امت اسلامی نقش برجسته و مهمی است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری علمای جهان اسلام بتوانیم گامی مهم در راستای وحدت امت اسلامی برداریم.

وی با تأکید بر اینکه یقین داریم اگر فرصت لازم برای وحدت جامعه اسلامی پیش بیاید جهان اسلام به قدرت برتر در جهان تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: متأسفانه امروز امکانات جهان اسلام علیه خود جهان اسلام به کار گرفته می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: امروز هیچ تکلیف و وظیفه شرعی مهمتر و برتر از وظیفه یکی کردن و ایجاد وحدت در میان امت اسلامی وجود ندارد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در جریان این سفر با همکاری علما بتوانیم به طرحی برای افزایش همکاری ها در زمینه وحدت امت اسلامی دست یابیم؛ چراکه اگر علما حرکت کنند امرا نیز با آنها همراه خواهند شد.

 

تمدن غربی نتوانسته پاسخگوی نیاز بشریت باشد

آیت الله اراکی همچنین در دیدار با اعضای شورای عالی امور دینی سازمان دیانت ترکیه نیز با بیان اینکه تمدن اسلامی منجی و نجات دهنده جامعه بشری است، اظهار داشت: علیرغم برخی پیشرفت های ظاهری در تمدن غربی، این تمدن نتوانسته پاسخگوی نیازهای بشر در جنبه های مختلف باشد.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های جدی که تمدن غربی به جامعه بشری وارد کرده است، گفت: برای نمونه اکثر کسانی که امروز در شهر های بزرگ غربی زندگی میکنند، دچار انواع و اقسام بیماری‌های جسمی و روحی هستند که همه این بیماری ها ناشی سبک زندگی است که غرب معرفی کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ما دارای تمدنی بسیار غنی هستیم که امروز جوامع بشری تشنه آن است و باید تلاش کنیم که این تمدن غنی را که به همه جوانب بشری به طور دقیق پرداخته است، به جهانیان به ویژه نسل جوان معرفی نماییم.

آیت الله اراکی با اشاره به تکالیف فردی و اجتماعی فرد مسلمان اظهار داشت: هر مسلمان در کنار تکالیف فردی خویش دارای تکالیف اجتماعی است که از آن به فقه نظام تعبیر می شود و اسلام برای همه این بخش‌های مختلف فقه نظام نظیر فقه سیاست، فقه اقتصاد و ... مسائلی را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه ترکیه حلقه وصل میان جهان اسلام و جهان غرب است، اظهار داشت: علمای ترکیه وظیفه خطیری بر عهده دارند تا بتوانند اسلام صحیح و جنبه های مختلف تمدن اسلام را به دنیای غرب معرفی کنند.

 

آمادگی مجمع تقریب برای همکاری با حزب سعادت ترکیه

آیت الله "محسن اراکی" در دیدار با "تامال کارا اغلو" رئیس حزب سعادت ترکیه و اعضای این حزب پیرامون اوضاع سیاسی منطقه به ویژه جهان اسلام و نیز گسترش همکاری میان حزب سعادت ترکیه و مجمع جهانی تقریب بحث و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: ما نه تنها در مسائل دینی با حزب سعادت ترکیه اشتراکاتی داریم، حتی در تحلیل سیاسی پیرامون اوضاع منطقه نیز هم عقیده هستیم، لذا این مسائل ایجاب می کند که همکاری ها را بیشتر کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ما آمادگی داریم در زمینه کارهای تحقیقاتی، علمی و سایر کارهای تقریبی با حزب سعادت همکاری و مشارکت داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha