جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمک‌های خیریه مسلمانان در ماه رمضان ۵۰۰% افزایش پیدا می‌کند

حوزه/آمار و ارقام نشان داده شده در یک وب‌سایت خیریه نشان می‌دهد که کمک‌های خیریه مسلمانان در ماه رمضان امسال نزدیک به ۵۰۰% افزایش داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، آمار و ارقام نشان می‌دهد که کمک‌های خیریه مسلمانان در ماه رمضان نزدیک به 500% افزایش می‌یابد.کمک‌های خیریه مسلمانان به سازمان‌هایی چون «جست گیوینگ» و دیگر سازمان های خیریه در ماه مبارک رمضان در مقایسه با ماه قبل از آن 483 %  افزایش داشته و بیش از 1 میلیون یورو بوده است.
رئیس گود مدیر روابط عمومی این سازمان خیریه در این باره گفت: ما در طول سال دوره‌های مذهبی متعددی داریم که در آن‌ها خیرات و کمک‌های اهدایی مردم افزایش می‌یابد و رمضان یکی از این زمان‌ها است. این افزایش خیرات با افزایش کمک‌های اهدایی مسلمانان به موسسات خیریه اسلامی همراه می‌باشد.
ارقام نشان داده شده در وب‌سایت آنلاین موسسه «جست گیوینگ» نشان می‌دهد که مسلمانان در ماه رمضان در مجموع 1 میلیون یورو به خیریه‌های اسلامی و صفحات اینترنتی سرمایه‌گذاری جمعی اهداء کرده‌اند. به این ترتیب کمک‌های مالی ارائه شده از طریق زکات و فطریه 890 هزار یورو بوده که به موسسات خیریه داده شده و 168 هزار یورو نیز در صفحات اینترنتی سرمایه‌گذاری جمعی داده شده است.
این آمار بر اساس ارزیابی کمک‌های مالی ارائه شده به 106 سازمان خیریه انجام شده و نشان دهنده افزایش قابل توجه کمک‌های اهدایی مسلمانان در ماه رمضان و همچنین یک دوره طولانی‌تر می‌باشد.
طبق تخمین زده شده توسط کمیسیون خیریه و انجمن خیریه اسلامی مسلمانان انگلستان در ماه مبارک رمضان 2016 در انگلستان حدود 100 میلیون یورو برای علل خیرخواهانه داده‌اند. امسال نیز رمضان با فاجعه آتش سوزی برج گرینفل در لندن همراه شد و خیریه‌های اسلامی از جمله خیریه «کمک مسلمان» با مشارکت سازمان «امداد اسلامی» در این کشور بیش از 73 هزار یورو به خانواده‌های آسیب زده اهداء کرده و بیش از 60 تن کمک‌های غیرمادی برای ساکنانی که دچار آتش سوزی شده بودند جمع آوری کردند.
گفته می‌شود سایت «جست گیوینگ» در سال 2015 نیز اعلام کرده بود که خیرات مسلمانان در ماه رمضان 68% افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha