چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، حجاب و عفاف را زیرساخت ارزش‌های اخلاقی دانست و گفت: با توجه به روایتی از علی(ع) که می فرماید «من عفّت‌ أطرافه حسنت أوصافه»، همّت نهادهای آموزشی و تربیتی و فرهنگی باید به سمت نهادینه شدن این صفت والای انسانی برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، صبح امروز در نشستی با موضوع عفاف و حجاب، در جمع تنی چند از مدیران فرهنگی استان در محل سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: عفت زمینه‌ساز رشد کمالات اخلاقی در انسان است که اخلاق متعالی فلسفه خلقت انسان و فلسفه بعثت پیامبر اسلام بوده است.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) هنگامی‌که فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) را پاره تن خود خطاب می‌کنند که آن بانوی مکرمه هنر عفت انسان را به‌عنوان یک ارزش و یک خصلت نهادینه‌شده در نزد بندگان خدا معرفی می‌کند.

دبیر ستاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به اینکه انسان‌ها علاقه‌مند موفقیت و سربلندی هستند و با توجه به اینکه این خصلت هم ذاتی انسان است برخی با خودنمایی و تبرّج و با روش‌های غیرمنطقی به دنبال کسب این مهم هستند درحالی‌که در روایات عفیف بودن و قانع بودن 2 اصل مهم در کسب عزت و سربلندی معرفی شده است و حضرت علی (علیه‌السلام) دراین‌باره می‌فرمایند: من أتحف العفّه والقناعه حالفه العزّ.

وی، حجاب و عفاف را زیرساخت ارزش‌های اخلاقی دانست و اظهار داشت: با توجه به روایتی از علی(ع) که می فرماید «من عفّت‌ أطرافه حسنت أوصافه»، همّت نهادهای آموزشی و تربیتی و فرهنگی باید به سمت نهادینه شدن این صفت والای انسانی برود و متولیان امر تربیت بتوانند از طریق ارائه مبانی اعتقادی و ارزش‌های الهی اعم از کرامت انسان به عظمت پروردگار، تقیّد به انجام فرایض و دوری رذایل زیرساخت‌های لازم جهت توسعه عفت ورزی در جامعه را فراهم کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، کارآمدترین روش برای تأثیر فعالیت‌های فرهنگی در حیطه عفاف و حجاب را ارائه این مفاهیم در قالب هنر و از طریق انس و محبت با مخاطب عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha