پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اهنگران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) تاکید کرد: ولایت اساس دین است و در روایات به قلب تشبیه شده که اگر همه چیز سر جایش باشد، اما قلب تپنده در این پیکره نباشد هیچ کدام به کار نمی آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین آهنگران صبح امروز در دیدار با طلاب جدید الورود مدرسه علمیه امام صادق(ع) با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دوران طلبگی توجه به معنویت است، گفت: با استفاده از فرصت و نیروی جوانی در مسیر معنویت و خودسازی گام بردارید و از فرو رفتن در گرداب غفلت جلوگیری کنید.

وی با بیان این که وظیفه طلاب در شرایط فعلی، فقیه و عالم شدن است تا در آینده بتوانند پاسخگوی هجمه‌های دشمن باشند، ابراز داشت: یکی از رموز موفقیت استفاده از نیروی جوانی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی دقیق است که این مهم با همت، اراده قوی، استعانت از خداوند متعال و ائمه معصومین (ع)  برآورده می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین خاطرنشان کرد: تقوا، اراده ترک گناه است و شیطان با دام‌های فریبنده در کمین انسان است و اگر اراده انسان ضعیف باشد، دچار لغزش خواهد شد.

حجت الاسلام  آهنگران ادامه داد:  بعد از تقوا، نظم مهم‌ترین امور است، و باید برای همگان مهم باشد اما برای شما طلاب جوان که در آغاز راه هستید باید بسیار جدی‌تر دنبال شود.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بر اساس مطالبات دینی پایه گذاری شد و روحانیون  به عنوان سخنگوی دین، نقش بی بدیلی در شکل گیری و صیانت از آن بر عهده دارند،تصریح کرد: شمنان اسلام شمشیرها را از رو بسته و با هجمه های فرهنگی بی امان سعی در تخریب مذهب مقدس تشیع دارند و وجود فرقه های ضاله وهابیت، داعش و القاعده دلایل محکمی بر این مدعا است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) تاکید کرد: ولایت اساس دین است و در روایات به قلب تشبیه شده که اگر همه چیز سر جایش باشد، اما  قلب تپنده در این پیکره نباشد هیچ کدام به کار نمی آید.

وی، «جدیت در تحصیل»، «توجه به دستورالعمل های تهذیبی و آموزشی» و «تکریم اساتید» را از وظایف طلاب برشمرد و گفت: «تبلیغ دین» و «پژوهش» از دیگر رسالت های طلاب می باشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha