جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عفاف و حجاب

حجت الاسلام سالاری مکی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مانع افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، چرا که حُجب و حیا در آداب و آموزه‌های دینی مسلمانان ریشه دارد.

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: به مناسبت 21 تیرماه هفته عفاف و حجاب، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی پیش‌بینی‌شده که اجرا می‌شود.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب، تجلیل از بانوان نمونه نهادها در حیطه عفاف و حجاب و برگزاری جشنواره «حریم ماه» شامل برنامه‌های الف: مسابقه کتابخوانی شبنمی بر لطافت گل، ب: روایتگری حادثه مسجد گوهرشاد، ج: اجرای برنامه‌های جُنگ در تفرجگاه‌ها در قالب بازی‌های شاد کودکانه- بازی دارت زبان – منچ مذهبی – گردونه محرم و نامحرم) ازجمله این برنامه‌ها است.

وی، برگزاری نمایشگاه پوستر حریم ماه، برگزاری نمایشگاه عرصه محصولات عفاف و حجاب از 19 تیرماه تا 3 مرداد، برگزاری جشن ویژه افتتاحیه جشنواره هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س )، برگزاری همایش مدافعان حریم خانواده در 21 تیرماه و برگزاری نشست‌های بصیرتی ویژه مخاطرات و تبعات سند 2030 در امر عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در هفته عفاف و حجاب برشمرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: حجاب و عفاف مصونیت و حافظ گوهر وجودی انسان است و نهادینه شدن آن جامعه را از گناه و افکار آلوده دور می‌کند

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مانع افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، چرا که حُجب و حیا در آداب و آموزه‌های دینی مسلمانان ریشه دارد.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است و تلاش مضاعف دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه مفاهیم حجاب و ارتقای سلامت اجتماعی ضروری است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha