شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ارتباطلات

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین گفت: در شرایطی که جوانان و نوجوانان به مشتریان دائمی شبکه های اجتماعی و مجازی تبدیل شده اند و بخش قابل توجهی از اوقات خود را در چنین فضاهایی می گذرانند، فقدان نظارت صحیح بر این عرصه، می تواند باعث تحمیل خسارات و صدمات جدی فرهنگی، اجتماعی به جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی، امروز در جمع طلاب و اساتید  مدرسه علمیه صالحیه قزوین به موضوع فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: فضای مجازی یکی از امکانات روز است، بنابراین باید برای تبلیغ دین مبین اسلام از فضای مجازی استفاده کنیم و به این وسیله از تهاجم دشمن جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که حتی اگر فضای مجازی را ابزار دشمن نیز تلقی کنیم، باید از آن برای مقابله با تهاجم دشمن بهره ببریم، ابراز داشت: نباید این فضا را برای تخریب دین و روحیه جوانان و شبهه افکنی توسط دشمن، خالی بگذاریم.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که باید از فضای مجازی به نفع دین و معارف قرآن استفاده کنیم، افزود: جوانان، نوجوانان و اکثر مردم، از فضای مجازی به عنوان رسانه فعال استفاده می‌کنند و فعالان حوزه دین، باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های تبلیغ دین، شاخص جذابیت است، چرا که مطالب القائی دشمن از جذابیت بیشتری برخوردار است و باید برای مقابله با آن، از عنصر جذابیت بهره برد لذا ،اگر تمام این شاخص‌ها رعایت شود، دین می‌تواند جایگاه اصلی خود را در فضای مجازی پیدا کند و فعالان اصلی می‌توانند جای خود را در این فضا پیدا کنند.

حجت الاسلام محبی، بر آموزش صحیح به خانواده ها درخصوص فضای مجازی تاکید کرد و بیان داشت:  ایجاد شایعه، تشویش، انتشار اخبار کذب و دروغین و ارائه داده های اطلاعاتی پوچ و بی اساس از معضلاتی است که ذهن و اندیشه کاربران و مخاطبان عمدتا جوان و نوجوان  را هدف قرار داده که وظیفه امروز خانواده ها در این خصوص ونظارت بیشتر بر فرزندان در این عرصه بسیار خطیر است.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: در شرایطی که  جوانان و نوجوانان جامعه به مشتریان  همیشگی شبکه های اجتماعی و مجازی تبدیل شده اند و بخش قابل توجهی از اوقات خود را در چنین  فضاهایی می گذرانند، فقدان نظارت صحیح بر چنین عرصه ای می تواند باعث تحمیل خسارات و صدمات جدی فرهنگی، اجتماعی به جامعه شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha