پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر و اهل قلم، آن را نیاز امرز و فردای جامعه دانست و تصریح کرد: صاحبان فکر و اندیشه باید قلم و نوشتن را در مسیر هدایت و ارشاد و بصیرت دهی جامعه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروزدر دیدار مسئولین نشریات حوزوی، در مدرسه علمیه محسنیه قزوین، با گرامیداشت روز قلم، گفت: بحث قلم با آموزه های دینی وهدف انبیا در ارتباط است و خدای متعال در قرآن کریم به قلم و آنچه می نویسد، سوگند یاد کرده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که بهترین سخن کلام خدای متعال است که با نگارش به دست بشر رسیده است، افزود: کسانی که اهل قلم هستند هرگز نمی میرند و شاید این که در روایت آمده که علما زنده اند، اشاره به بحث قلم است، چرا که قلم باعث ماندگاری فکر و اندیشه می شود.

وی ادامه داد:امروز مشتاقان علم وحقیقت از کلام خدای متعال بهره فراوان برده و سخنان ائمه مصومین (ع) وامامان را در جامعه به مردم ترویج ونشر می دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به مضمون «مداد العلماء أفضل من دماء الشهداء»، بیان داشت: قلم و نگارش به قدری مهم است که در روایت وارد شده مرکب قلم علما از خون شهدا بالاتر است. شاید دلیل این مطلب آن باشد کسانی که در صحنه های مبارزه و جهاد و ایثار حاضر شده اند، در محضر علما کسب فیض کرده  و از تراوشات قلم آنها بهره برده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: انقلابیون عالم در بسیاری از موارد اهداف خود را به نگارش درآورده و به خوبی روشنگری کرده و توانسته اند طرح جدیدی به جامعه ارائه نمایند که نمونه آن انقلاب اسلامی ایران بود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب، امام خمینی(ره) با قلم مبارک خود و از طریق نوشتن اعلامیه ها، اندیشه ها و برنامه های خود را به جامعه منتقل می کردند.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر و اهل قلم، آن را نیاز امرز و فردای جامعه دانست و تصریح کرد: صاحبان فکر و اندیشه باید قلم و نوشتن را در مسیر هدایت و ارشاد و بصیرت دهی جامعه قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha