پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
در ۳ ماه گذشته، ۱۵۸ نفر در عمان مسلمان شده‌اند

حوزه/ در طول سه ماه گذشته ۱۵۸ تن در عمان با ملیت‌های مختلفی از جمله اوگاندایی، فیلیپینی، سریلانکایی و هندی به دین اسلام گرویده‌اند که اکثریت آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofoman، به گفته مقامات عمانی در طول سه ماه گذشته 158 تن از ساکنان عمان به دین اسلام گرویده‌اند. این افراد که در ماه‌های آوریل، می و ژوئن دین اسلام آورده‌اند ملیت‌های مختلفی از جمله اوگاندایی، فیلیپینی، سریلانکایی و هندی داشته‌اند. اکثریت تازه‌ مسلمانان زن می‌باشند.
یک رسانه محلی با سه تن از این تازه مسلمانان مصاحبه کرده است، جبلین آلتو یکی از تازه مسلمانان فیلیپینی می‌گوید: آشنایی من با اسلام و گرویدنم به این دین 2 ماه به طول انجامید. من دو سال و نیم قبل از فیلیپین به اینجا نقل مکان کردم و تصمیم گرفتم درباره اسلام مطالعه کنم زیرا همیشه هنگام مشکلات، احساس سنگینی به من دست می‌داد. من به این نتیجه رسیدم که اسلام احساسات جدید زیادی به من منتقل می‌کند. با اسلام احساس سبکی و شادمانی داشتم. 
* با اسلام احساس کامل بودن می‌کنم
وی که به کمک دوستانش در عمان منابع دینی را برای مطالعه پیدا کرده، در ادامه افزود: خواندن قرآن مجید باعث می‌شد مو به تنم سیخ شود و از صمیم قلب می‌دانستم که به عبادت الله باور دارم. من سرانجام از دوستانم پرسیدم که به چگونه می‌توانم به دین اسلام درآیم. الان که مسلمان شدم دیگر مشکلات سبب احساس سنگینی در من نمی‌شوند. این احساس کنونی فوق العاده است. روزی 5 بار نماز می‌خوانم و احساس کامل بودن می‌کنم.
* ارزش‌های خانواده در اسلام 
ونسا بونسیکو یکی دیگر از ساکنان فیلیپین که از دریچه یک خانواده عمانی به اسلام رسیده می‌گوید: من 9 ماه پیش برای کار به این کشور آمدم و رابطه یک خانواده مسلمان من را به اسلام سوق داد. آن‌ها بسیار بهم نزدیک بوده و ارزش‌های خوبی داشتند. ما درباره اسلام شروع به صحبت کردیم و آن‌ها مراسم‌هایی را به من معرفی کردند تا درباره اسلام بیاموزم. من در این نشست‌ها شرکت کرده و با دیگر خواهران مسلمان درباره اسلام صحبت کردم. 
وی افزود: اسلام تصمیم خودم بود و من بسیار خوشحالم و من برای همه آنچه که اسلام به من داده است سپاسگزارم.
روت کروز که با یک مرد مسلمان ازدواج کرده نیز می‌گوید: من در 27 سالگی با مرد مسلمانی در کشور خودم آشنا شده و ازدواج کردم. ما دو دختر داریم و من پیشتر با دین اسلام آشنا بود. و وقتی بسیاری اصول دینی اسلام را آموختم سرانجام پس از سال‌ها تصمیم گرفتم رسما مسلمان شوم. اکنون نیز خوشحالم که به خانواده اسلام گرویده‌ام.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha