چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دیدار وزیر ارشاد با ‌آیت الله ناصری

حوزه/ صالحی امیری با تاکید بر ضرورت معرفی مفاخر دینی و علمی، گفت: نسل جوان از سرمایه های معنوی و دینی فاصله گرفته و وظیفه ما متولیان است که با شناسایی ریشه غفلت ها، جوانان را به سمت معنویت بازگردانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سیدرضا صالحی امیری، عصر امروز در دیدار آیت الله ناصری، ایشان را از سرمایه های نظام دانست و گفت: ما همیشه نسبت به نفوذ کلام شما، احساس دین می کنیم.

وی با اشاره به یک قرن فعالیت انجمن مفاخر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آیت الله ناصری درخواست کرد اجازه دهد این انجمن طی برنامه ای، ایشان را به عنوان یکی از بزرگان و مفاخر ایران به جامعه و نسل جدید کشور معرفی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که معرفی بزرگان کشور در زمینه دین، علم، اخلاق، ادب و شعر به جامعه از رسالت های انجمن مفاخر است، افزود: نسل جدید باید بداند که چه کسانی سرمایه های فرهنگی و دینی کشور هستند.

صالحی امیری افزود: نسل جوان از سرمایه های معنوی و دینی فاصله گرفته و وظیفه ما متولیان است که با شناسایی ریشه غفلت ها، جوانان را به سمت معنویت بازگردانیم.

وی تصریح کرد: تنها راهکار برای پر کردن این خلاء، بازگشت به ریشه های فرهنگی، دینی و معنوی که همانا قرآن و عترت است می باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لزوم تجدید چاپ آثار آیت الله ناصری به ویژه مباحث اخلاقی اشاره و تصریح کرد: آثار علمی ایشان برای جوانان از جذابیت ویژه ای برخوردار است.

صالحی امیری در ادامه به فعالیت های وزارت ارشاد در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی اشاره کرد و افزود: هم اکنون به همت سازمان اوقاف، 8 هزار امامزاده در کشور به قطب فرهنگی تبدیل شده است.

وی، هدف گذاری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را که از تاکیدات و توصیه های رهبر معظم انقلاب است را از دیگر برنامه های وزارت ارشاد اعلام کرد و گفت: آمار حافظان قرآن کشور از یک جز تا سی جز به حدود 2 میلیون نفر رسیده است.

صالحی امیری همچنین به فعالیت های حوزه معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: بودجه امسال این معاونت بصورت 100 درصد افزایش یافته؛ زیرا معتقدیم تنها راه پاک کردن آلودگی های جامعه، بازگشت به قرآن و عترت است.

وی یادآور شد: همچنین در حال حاضر 23 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور زیر نظر ائمه جماعات در زمینه های امور فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) را از دیگر اقدام های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: هدف از تشکیل این بنیاد اشاعه فرهنگ رضوی (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در 77 کشور برنامه های فرهنگ رضوی برگزار و در ایران نیز بیش از 2 هزار برنامه در 31 استان در سال اجرا شده است.

تقدیر از معرفی مفاخر دینی و علمی

آیت الله محمد علی ناصری دولت آبادی نیز در این دیدار برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه معرفی مفاخر علمی و دینی کشور را بسیار مطلوب دانست و گفت: این که به فکر اشخاص و فضای معنوی مملکت هستید، خیلی خوب است.

وی همچنین طرح تربیت حافظان را از طرح های بسیار خوب برشمرد و افزود: هرچند در مسیر اهداف و اجرای برنامه ها، یکسری مشکلات روی می دهد، ولی با توسل به امام زمان(عج) بسیاری از مشکلات کشور رفع خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha