جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت نوزاد ۱۸ ماهه فلسطینی دراثر استنشاق گاز اشک آور

حوزه/ به گفته منابع فلسطینی، یک نوزاد ۱۸ ماهه فلسطینی که ۲ ماه پیش در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار آسیب تنفسی شده بود، در اثر وخامت حالش به شهادت رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند، یک نوزاد فلسطینی از روستای ابود درشمال غربی رام الله در مرکز کرانه باختری اشغالی که تقریبا 2 ماه پیش پس از حمله نظامیان اسرائیلی به روستا، در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار آسیب تنفسی شده بود، متاسفانه به دلیل وخامت حالش به شهادت رسید.
این نوزاد 18 ماهه فلسطینی با نام عبدالرحمان محمود برغوثی در مرکز پزشکی هداسا اسرائیل در بیت المقدس اشغالی بستری بود. آن‌ها ابتدا او را به یک بیمارستان کوچک فلسطینی در رام الله منتقل کرده بودند، اما پس از مدتی  به دلیل وخامت حالش به بیمارستان پیشرفته صهیونیست‌ها یعنی هداسا منتقل شده بود. 
به گفته داوطلبان از سازمان دفاع حقوق مدنی فلسطین، آن‌ها به سرعت به خانه این نوزاد فلسطینی رفتند تا او را به بیمارستان منتقل کنند، اما نظامیان اسرائیلی جلوی حرکت آمبولانس را گرفته، آن‌ها را متوقف کردند و مانع عبورشان شدند. به این ترتیب زمان زیادی برای نجات این نوزاد تلف شد و آن‌ها مجبور شدند نوزاد مجروح را دوباره به خانه برگردانند.
به گفته منابع محلی در روستای ابود، نظامیان اشغالگر به روستا یورش برده و به تظاهرکنندگان فلسطینی حمله کردند، آن‌ها سپس اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان و همچنین خانه‌های فلسطینیان کردند که این امر باعث آسیب تنفسی بسیاری از ساکنان در اثر استنشاق شدید گاز اشک آور شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha