جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب

حوزه/ مسئولین فرهنگی و آموزشی آموزش و پرورش باید با استفاده از روش های نوین به صورت تئوری و عملی زمینه آشنایی دانش آموزان را با حجاب و عفاف در جامعه آشنا سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام جواد نوروزی گهر، در حاشیه افتتاحیه دوره آموزش تخصصی «کلام و ادیان»، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه اظهار داشت: افتتاح این دوره تخصصی آموزشی به مناسبت هفته حجاب و عفاف صورت گرفته است، زیرا حجاب و عفاف یک فرایند شخصی و اجتماعی محسوب می شود.

مسئول اداره آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبین(ص) تاکید کرد: در بحث حجاب و عفاف باید از حوزه های کابردی استفاده بهینه شود و همه  آنها را وارد میدان کرد و از علومی همانند روان شناسی و هنر بهره جست.

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: حجاب و امنیت روانی در جامعه ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با یکدیگر دارند، لذا باید به موضوع و حجاب در جامعه به صورت تخصصی تر نگاه شود.

رئیس اداره آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبین(ص) افزود: اولین مکان برای آموزش حجاب و بسترسازی این فریضه دینی؛ خانواده ها هستند، لذا باید آموزش ها را از خود خانواده ها آغاز کنیم.

وی همچنین به نقش آموزش و پرورش در موضوع حجاب اشاره کرد و عنوان داشت: مسئولین فرهنگی و آموزشی آموزش و پرورش باید با استفاده از روش های نوین به صورت تئوری و عملی زمینه آشنایی دانش آموزان را با حجاب و عفاف در جامعه آشنا سازند.

حجت الاسلام نوروزی گفت: متاسفانه تاکنون توجه خاصی به مقوله حجاب در جامعه نشده و بی شک تا زمانی که بین فرآیند حکومتی و اجرایی شاهد اختلال و تناقض باشیم حجاب در جامعه از این سرگردانی رهایی نخواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha