جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، تربیت طلاب انقلابی و پژوهشگر را ماموریت مهم مدیران مدارس دانست و گفت: پژوهش پایه و اساس حوزه های علمیه است، لذا باید این مهم جدی گرفته شود و طلاب پژوهشگر در مدارس تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین، با تاکید بر ضرورت توجه به پژوهش در مدارس علمیه، گفت: پژوهش پایه و اساس حوزه های علمیه است، لذا باید این مهم جدی گرفته شود و طلاب پژوهشگر در مدارس تربیت شوند.

وی با اشاره به  به این که تشکیل گروه‌های پژوهشی در مدارس قابل تحسین است، اما طلاب باید در این مقوله تلاش مستمرتری داشته باشند، افزود: اگر مراکز پژوهشی سامان یابند، موضوعات پژوهشی دارای اولویت مشخص خواهد شد و بحث‌های با اهمیت، مورد غفلت قرار نخواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت آشناسازی طلاب با روش تحقیق و پژوهش تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش روش تحقیق در بین طلاب ضعیف است، از این رو باید برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مدارس  از سوی مدیران و اساتید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: اگر در بخش پژوهش، تحول اساسی در حوزه علمیه ایجاد شود، به تحقق اهداف حوزه و ایجاد نشاط و شادابی علمی کمک فراوانی می‌کند.

وی، طلاب، متون درسی و مدیران مدارس را از پایه های اصلی حوزه های علمیه برشمرد و بیان داشت: مدارس علمیه باید طلاب انقلابی، عالم، اخلاق مدار و مسئولیت پذیر تربیت کنند تا بتوانند در مسیر رفع نیازهای جامعه و نظام جمهوری اسلامی  گام بردارند.

 مدیرحوزه علمیه استان قزوین با اشاره به لزوم جذب افراد با استعداد برای تحصیل در حوزه های علمیه، تصریح کرد: در گزینش افرادی که می خواهند به لباس روحانیت مزین شوند باید به معیارهای اخلاقی توجه خاصی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: امروز در مدارس علمیه امکانات خوبی برای پیشرفت طلاب فراهم است و اساتید با اشراف بر توانمندی ها و ظرفیت های موجود می توانند در مسیر شکوفایی هر چه بیشتر استعداد طلبه ها تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: مدیران مدارس باید طلاب را به سمت کسب مهارت های تبلیغی و پاسخ گویی به شبهات هدایت کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha