سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که این گونه نگاه ها به مسأله عفاف و حجاب آسیب های بسیاری را در جامعه با خود به همراه دارد، تصریح کرد: نباید مسأله حجاب درگیر مسائل حزبی و گروهی جریان ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که با موضوع عفاف و حجاب در ساری برگزار شد، با اشاره به این که رعایت عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی را در کشور تقویت می کند، تصریح کرد: کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی جامعه را به مخاطره می اندازد.

وی با بیان این که 21 تیرماه سالروز کشتار رژیم طاغوت علیه معترضان به بدحجابی در مسجد گوهرشاد است، بیان داشت: رژیم جنایت کار پهلوی مروج بی عفتی، فساد و بی بندوباری در جامعه آن دوران بود.

رعایت عفاف، تقویت کرامت و جایگاه زن در جامعه

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی را یک تکلیف دینی دانست و با بیان این که همه توان دشمنان در جهت خدشه دار کردن این فرهنگ اصیل دینی به کار گرفته شده، گفت: مهم ترین هدف اسلام از تأکید بر رعایت این ارزش دینی، تقویت کرامت و جایگاه زن در جامعه بوده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که همه دستورات و احکام اسلامی در جهت رشد  و تعالی جامعه وضع شده، افزود: فاصله گرفتن از این احکام متعالی به حتم زمینه انحراف انسان را فراهم خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه رشد و گسترش فرهنگ دینی را در جامعه به خوبی فراهم کرده، بیان داشت: امروز باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این ارزش مهم دینی گام برداریم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مسأله عفاف و حجاب، امری انساني و موضوع جدي شرعي است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در جامعه تلاش می کنند این مسأله انسانی و شرعی را سیاسی جلوه دهند.

وی با بیان این که این گونه نگاه ها به مسأله عفاف و حجاب آسیب های بسیاری را در جامعه با خود به همراه دارد، تصریح کرد: نباید مسأله حجاب درگیر مسائل حزبی و گروهی جریان ها قرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مسأله عفاف و حجاب براي ارتقاي سطح معنوي، الهي و انساني جامعه ضروری است، ادامه داد: توجه به این ارزش مهم دینی موجب تقویت امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه خواهد شد.

عواقب بی توجه بودن به تهاجم فرهنگی در جامعه

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نمي‌شود در جامعه اسلامي و ارزشي با آموزه‌هاي والاي اهل بيت(ع) نسبت به مسأله حجاب و عفاف بي‌اهميت بود، تصریح کرد: همه مسؤولان و مردم در ارتباط با اين موضوع بايد دغدغه جدي داشته و به صورت شبانه‌روزي به آن فکر کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تهاجم و شبيخون فرهنگي يک واقعيت است، اما بنا نيست که بي‌توجهي و کم‌کارهاي خود را پاي اين مسأله بگذاریم، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این خصوص برخی ها در داخل همچنان نسبت به موضوع تهاجم فرهنگی بی توجه هستند.

وی با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز ارزش های دینی در بخش های مختلف جامعه نهادینه شده، خاطرنشان کرد: قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس شرع مقدس تدوین شده و این نشان از عزم حکومت اسلامی برای تقویت دین در جامعه دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عده ای همواره با گسترش ارزش های دینی و اعتقادی در جامعه مخالف بودند و این مخالفت در بسیاری از مواقع علنی شد، تصریح کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برخی گروه ها به همین دلایل در برابر انقلاب اسلامی و مردم کشورمان دست به سلاح بردند و اقدامات تروریستی علیه کشورمان را آغاز کردند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که همه تلاش های دشمنان داخلی وخارجی برای به حاشیه راندن دین و ارزش های اسلامی در جامعه با شکست مواجه شد، خاطرنشان کرد: امروز به برکت هوشیاری و بصیرت علمای دین و دلسوزان نظام اسلامی، دین در همه امور نقش اساسی و ریشه ای را دارد.

وی با بیان این که همه توان و تلاش دشمنان در جهت قبح زدایی از مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به کار گرفته شده، تصریح کرد: باید در برابر این هجمه های سنگین دشمنان از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام صادقی از چادر به عنوان حجاب برتر یاد کرد و با بیان این که برخی ها چادر را عاملی برای محدودیت زن بیان می کنند، خاطرنشان کرد: این تفکر کاملاً غلط و انحرافی است بلکه رعایت عفاف و حجاب و چادر عامل مصونیت و حافظ کرامت انسانی بانوان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از خانواده به عنوان نخستین مکان در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب یاد کرد و گفت: در کنار خانواده، مدارس به عنوان مهم ترین مرکز تعلیم و تربیت می تواند نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن این فرهنگ دینی ایفا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha