جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه

امام جمعه بروجرد گفت:حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر راهکاری برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب در جامعه است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امروز در جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با موضوع «حجاب و عفاف»، در  بروجرد با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: انجام برنامه های فرهنگی خودجوش و با محتوا از جمله برنامه های اثرگذار و کارآمد برای توسعه و تعمیق فرهنگ دینی در جامعه بویژه فرهنگ حجاب و عفاف است .

وی با اشاره به اینکه برای انجام امور فرهنگی اثرگذار و با محتوا باید همه دستگاهها بویژه نهادهای فرهنگی پای کار بیایند، افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید همه احساس مسئولیت نمایند و با تمام توان و با اخلاص و دلسوزی نسبت به تقویت آموزه های استحکام بنیان خانواده تلاش نمایند .

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه برای انجام برنامه های فرهنگی باید بودجه های مناسب اختصاص داده شود، خاطر نشان کرد: تعمیق فرهنگ ها و ارزش های دینی در جامعه نباید مغفول باقی بماند، بلکه باید همه با اخلاص به نهادهای دینی و فرهنگی برای ترویج شعائر دینی کمک نمایند .

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه دستگاههای مجریه،مقننه و قضاییه هم باید به وظایف و رسالت های خود در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک نمایند افزود:برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید قوانین محکم و کارآمد وضع شود .

وی با اشاره به اینکه اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از جمله راهکارهای مناسب برای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است، گفت:در این زمینه باید با حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جهت گسترش و ترویج ارزش های دینی در جامعه بویژه فرهنگ حجاب و عفاف قدم برداریم .

امام جمعه بروجرد در پایان وضعیت نامطلوب و نامناسب حجاب در جامعه را نشانه بی تفاوتی مسئولان دانست و بیان داشت:در این زمینه باید مسئولان هوشیار باشند و با برگزاری برنامه های هدفمند و با محتوا در جهت روشنگری افکار عمومی نسبت به پیامدهای بدحجابی قدم بردارند .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha