جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار آیت الله نمازی با معاونان ستاد همکاری های حوزه و ‌آموزش و پرورش

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان در دیدار معونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، گفت: طرح های معرفت شناسی باید در دبیرستانهای دخترانه و پسرانه در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با معاونین امور استان ها و پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با تقدیر از فعالیت های این ستاد، با تاکید براین که تفاوت طرح های آموزشی در مقاطع  مختلف تحصیلی باید دیده شود، گفت: مسائل  سیاسی، اخلاقی، حقوقی، اجتماعی و استفاده از منابع نهج البلاغه باید به عنوان اولویت اول طرح های آموزشی دبیرستان های دخترانه و پسرانه لحاظ گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید براین که در دبیرستان های دخترانه باید حین آموزش، علاوه بر رعایت سلسله مراتب رتبه ای علوم در دروس  جغرافیا، ریاضی، شیمی، تاریخ، زبان  و... ، درمباحث زندگی اسلامی، درس شوهر داری، فرزند داری، مزایای دادن شیر به فرزند، نحوه تهیه تغذیه خانواده ومسائل فرهنگی نیز آموزش داده شود.

پاسخ اشتباه به شبهات خطرناک است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،با اشاره به این که پاسخ به برخی شبهات، به دلیل نداشتن روش روانشناسی تبلیغی، به منزله ترویج آنها می باشد، گفت : اگر منبری و استاد بخواهد در کلاس به شبهاتی در زمینه وهابیت و یا بهایت پاسخ دهد، دراصل موجب ترویج این شبهات می شود، لذا گاهی توجه نداریم بعضی از روحانیون با این گونه شبهه زدایی ها به دلیل نداشتن روش روانشناسی تبلیغی مروج  بهاییت می شوند .

وی، یادگیری حقوق  بین زن و شوهر، والدین، فرزندان و آشنایی با نظام آفریینش را از اولویت های دختران و پسران در دوران آموزش دبیرستان عنوان کرد و گفت: پسر و دختری که در دبیرستان درس می خوانند، باید ضمن آشنایی با خسارت های بهداشتی و اخلاقی دخانیات، مسائلی که جوانان را تهدید می کند را بدانند.

استفاده از روش ها صحیح آموزش

آیت الله نمازی، با تاکید بر براین که اساتید باید مباحث علمی را با ساده ترین راه به جوانان بیاموزند، افزود: با هوش ترین فرد کسی است که پیچیده ترین مطالب علمی را با ساده ترین عبارت در کوتاه ترین زمان،انتقال دهد.

وی، با تاکید بر آموزش مباحث حجاب در دبیرستانهای دخترانه گفت: با توجه به اینکه نظام آموزشی با خطرات جدی مواجه است، باید مباحث اخلاقی، معرفت شناسی، فلسفه و دستاوردهای حجاب برای دختران به عنوان یک جهاد علمی وفرهنگی بیان شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha