جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتابخانه

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۱۶۵ کتابخانه باز در مساجد استان وجود دارد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به احداث 77 باب کتابخانه باز در جوار کانون‌های مساجد استان، اظهار داشت: تعداد کتابخانه‌های باز و مخزن دار کانون‌های مساجد استان به 165 باب رسید.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد فعالیت‌های کتابخانه‌ای است که در کنار برنامه‌های دیگر مذهبی و فرهنگی دنبال می‌شود و به 2 صورت کتابخانه مخزنی و کتابخانه باز به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌کند.

شیرازیان، نقش کتابخانه‌های مساجد در تحقق نهضت مطالعه مفید و افزایش سرانه مطالعه در جامعه  و تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص را برشمرد و گفت: در برخی از نقاط استان خراسان شمالی به‌خصوص روستاها، کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بسیار تأثیرگذار فعالیت دارند و نوجوانان و جوانان و نیز اقشار مختلف مردم از ظرفیت مساجد به‌عنوان محلی مطمئن و امن برای فعالیت و محل مطالعه استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های مساجد مکمل کتابخانه‌های عمومی هستند و در راستای اهداف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و به‌منظور ارتقاي سطح علمی و فرهنگی اقشار جامعه مسجد به‌ویژه جوانان و نوجوانان عمل می‌کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی،  مساجد را سنگر اسلام خواند و بر تقویت این پایگاه‌های دینی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: فعالان مساجد باید با مسلح شدن به سلاح علم و بصیرت خود را آماده مقابله با دشمنان کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha