جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده / مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت نام بیش از ۶ هزار نفر در طرح «نشاط معنوی» و همکاری ۱۲۰ مبلغ دینی در اجرای این طرح خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با بیان این که طرح نشاط معنوی هر ساله در فصل تابستان، در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار می شود، گفت: این طرح امسال نیز همزمان با آغاز فصل تابستان در اماکن متبرکه مورد نظر استان آغاز شده است.

وی با بیان این که این طرح از امروز در بقاع متبرکه استان مازندران آغاز شده است، افزود: طرح نشاط معنوی در 135 بقعه متبرکه مازندران به مدت شش هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که 65 بقعه متبرکه استان، میزبان طرح یک روزه نشاط معنوی هستند، گفت: اجرای این طرح دینی و فرهنگی مورد استقبال بسیاری از خانواده ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام علیزاده، اجرای طرح های مهارتی، ورزشی، قرآنی، اردویی، آموزشی، مشاوره و پاسخگویی به سؤوالات و شبهات دینی را از جمله برنامه های مبلغان دینی در این طرح اعلام کرد و افزود: تربیت نسل جوان و نوجوان برای حفاظت از نظام، انقلاب و اسلام از جمله مهم ترین اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که بهره گیری از ظرفیت روحانیت یکی از محوری ترین برنامه های اجرای طرح نشاط معنوی است، تصریح کرد: حضور مبلغان دینی در این طرح، بازدهی این برنامه مهم را دو چندان کرده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که نوجوانان و جوانان شرکت کننده در طرح نشاط معنوی تحت پوشش طرح های فرهنگی و دینی هدفمندی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: همه این برنامه ها با محوریت روحانیت فعال در طرح نشاط معنوی اجرایی می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت نام بیش از شش هزار نفر در طرح نشاط معنوی استان خبر داد و گفت: از این تعداد دو هزار و 600 نفر برادر و مابقی خواهر هستند که این نشان دهنده علاقه و تمایل نسل جوان به برنامه های فرهنگی و دینی است.

وی با بیان این که طرح نشاط معنوی برای ششمین سال متوالی است که در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار می شود، گفت: اجرای این گونه برنامه ها به منظور تقویت بنیه اعتقادی و دینی نسل جوان و همچنین تحقق رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرایی می شود.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبلیغ و ترویج نگاه انقلابی از سوی مبلغان دینی در فعالیت های تبلیغی خود تأکید کرد و گفت: روحانیت مبلغ باید در برنامه ها و فعالیت های خود فرهنگ انقلابی گری را در متن جامعه بیشتر ترویج کند و گسترش دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که باید همه توان و ظرفیت در برابر هجمه های دشمنان بایستیم، تصریح کرد: روحانیت به عنوان پرچم داران دفاع از حق و حقیقت در صف نخست مقابله با این هجمه های سنگین قرار دارد.

وی با اشاره به این که امروز تبلیغ دین در شرایط امروز با گذشته متفاوت است، افزود: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، ابزار تبلیغ نیز تغییر یافته است نباید نسبت به این ابزارها غافل باشیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha