جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی گفت: درک مسائل اجتماعی و برقراری ارتباط با آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان از شاخصه های روحانیت انقلابی است، لذا باید برای برقراری ارتباط با جوانان، تمهیدات کاربردی و کارشناسی را در برنامه ریزی های خود لحاظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی، امروز در نشست ائمه جماعت مساجد شهر محمدیه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: فروپاشی خانواده ها و منزوی کردن نسل جوان، هدف اصلی  شبکه ها ی ماهواره ای است که در این عرصه نقش روحانیت و ائمه جماعات در مساجد بسیارخطیر است.

وی افزود: ارتباط صمیمی امام جماعت مسجد با کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از مهمترین عوامل جذب و استحکام حضور آنان در مساجد می باشد و چنانچه  امام جماعت چند دقیقه ای مانده به اذان در مسجد حضور داشته باشد و گفتگویی دوستانه، خیرخواهانه، پدرانه با کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشد، در جذب آنها و یا تداوم حضور آنها بسیار مؤثر می باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: درک مسائل اجتماعی و برقراری ارتباط با آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان یکی دیگر از شاخصه های روحانیت انقلابی است که این قشر از جامعه باید برای برقراری ارتباط با جوانان، تمهیدات کاربردی و کارشناسی را در برنامه ریزی های خود لحاظ کند.

 وی اضافه کرد:روحانیون، شاگردان مکتب امام زمان(عج) و مشعل فروزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و حضور این قشر در تمام عرصه‌های مختلف کشور، همواره چون چراغی فروزان، نقشه های شوم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی می کند.

 امام جمعه محمدیه استان قزوین تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، آشنا کردن نوجوانان و جوانان با روح مفاهیم دینی، عامل اصلی جذب آنها به محیط های مذهبی است که این خود، ظرافت های خاص روش های فعالان فرهنگی و ائمه جماعات را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی با اشاره به این که انسان‌های تقوا پیشه، دیگران را برای حضور در مساجد دعوت و یاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی شروع کنیم، برای قرابت با خداوند انسان‌ها را می‌توانیم آماده کنیم و مسجد بهترین مکانی است که جوانان را می‌توانیم با مسائل اعتقادی، دینی و حتی اجتماعی  آشنا کنیم.

استاد حوزه علمیه قزوین درباره اهمیت حضور جوانان در مساجد گفت: حضور جوانان نقطه عطفی در مساجد و باعث شور و نشاط بیشتر می‌شود، امامان جماعت نیز می‌توانند در این راستا تلاش کرده و با اخلاق خوش و مهربانی مردم را در صف‌های نماز ترغیب کنند و پیش و پس از آن نیز در مساجد حضور داشته  و بتوانند با مردم ارتباط خوبی برقرار کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha