پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: سبک زندگی با هویت، ارزش ها و فرهنگ یک جامعه ارتباط متقابل و دو سویه دارد، بنابراین سبک زندگی یک جامعه بر فرهنگ آن تأثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، امروز در نشست "سبک زندگی اسلامی" که با حضور جمعی از طلاب مدارس علمیه قزوین، در سالن اجتماعات سازمان بسیج طلاب برگزار شد، گفت: سبک زندگی اسلامی موجب پرورش و ورود افراد صالح به جامعه و عرصه خدمتگزاری و نیز بستر ساز سلامت روحی و روانی جامعه خواهد شد.

وی با بیان این که صیانت از دین و سبک زندگی اسلامی در جامعه، امری ضروری است، افزود: رعایت برنامه های اسلامی، احکام الهی و امور دینی در خانواده ها موجب تشکیل جامعه سالم و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد، زیرا اجتماع سالم از خانواده های سالم تشکیل می شود.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین بیان داشت: هدف دین مبین اسلام از طرح مبحث سبک زندگی، ارائه روشی سالم جهت سعادت دنیا و آخرت فرد است؛ لذا اگر سبک زندگی برگرفته از مؤلفه‌های دینی را نتوانیم در زندگی مردم جاری و ساری گردانیم، نتوانسته‌ایم در عرصه علمی نیز پیشرفت کنیم.

وی افزود: امروز برای دستیابی به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی باید باتوجه به این دو امر و دورنما، قانون‌سازی شود؛ چراکه با دستور و بخشنامه نمی‌توان سبک زندگی را به بطن زندگی مردم  وارد کرد، بلکه این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

حجت الاسلام مصطفایی ادامه داد: سبک زندگی با هویت، ارزش ها و فرهنگ یک جامعه ارتباط متقابل و دو سویه دارد، بنابراین سبک زندگی یک جامعه بر فرهنگ آن تأثیر می گذارد.

وی در پایان گفت: یکی از راهبردهای غرب در راستای تغییر سبک زندگی، تضعیف نهاد خانواده به وسیله ی تغییر هویت زنان مسلمان است؛ که با القای زن محوری، تضعیف نقش مرد، تضعیف نقش مادری و همسری، کم ارزش جلوه دادن خانه داری و ارزش مند جلوه دادن مشاغل بیرون از منزل، مصرف زدگی و… ابتدا به تغییر نگرش زنان مسلمان و در نتیجه به تقدس زدایی و سست کردن پایه های خانواده می انجامد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha