پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بدحجابی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران، تعمیق باورهای دینی در بین بانوان را لازمه حل مشکل بدحجابی در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، خانم نرگس بهشتی، طی سخنانی در نشست ویژه کتاب‌خوان با موضوع "عفاف و حجاب" که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با تاکید بر جایگاه ویژه عفاف و حجاب در آموزه های دینی، ابراز داشت: خوشبختانه در این رابطه تا به امروز، کتب و آثار ارزشمندی به رشته تحریر در آمده، ولی آنچه مهم است، این که ما بتوانیم در سطح جامعه اقدامات عملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهیم.

وی افزود: حجاب یک مسئله فرهنگی و اعتقادی است و طبعاً برای حل مشکلاتی چون بدپوششی و بد حجابی باید راهکارهای اندیشیده شود که ما را به اهدافمان نزدیک کند، در این خصوص ما باید به سخن دین و آموزه های اسلامی مراجعه کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به جایگاه و اهمیت حجاب در اسلام گفت: در صدر اسلام حجاب جزو شرافت زن بوده و زنان برای اینکه شبیه بانوان شریف شوند حجاب را بیش از سایرین رعایت می نمودند.

وی با اشاره به لزوم تولید سریال های با محتوا در رابطه با توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: باید در سریال ها و فیلم ها افراد تحصیکرده و با شخصیت با حجاب باشند و این گونه نباشد که شخصیت های منفی و احیاناً زندانی ها را با حجاب نشان دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha