پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: متاسفانه بسیاری از تکنولوژی های جدید برای مقابله با اسلام به کار گرفته شده اند و ماهواره و شبکه های مجازی از جمله این ابزارها است که دشمن سعی می کند از طریق آنها، عفت را از زنان و مردان مسلمان به تدریج بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه با اشاره به هفته عفاف و حجاب، گفت: به نظر بنده باید تمام سال، روز حجاب و عفاف باشد، زیرا وجه تمایز یک زن محجبه مسلمان و غیر مسلمان در ظاهر همان حجاب است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: البته در اینجا مقصود تنها حجاب ظاهری و پوششی نیست، بلکه بانوی محجبه باید دستورات بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) را به خوبی به یاد داشته باشد و در مسیر و سیره این بانوی بزرگ اسلام حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حجاب بارها در قرآن کریم مورد تذکر و تاکید قرار گرفته است، عنوان داشت: در دو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب  مطرح شده است. آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند.

مدیرحوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به آیاتی از قرآن ادامه داد: خداوند در سوره نور آیه 31 می فرماید «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ و به زنان مؤمن بگو كه چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار كه پیداست آشكار نكنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشكار نكنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همكیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود كه رغبت به آن ندارند، یا كودكانى كه از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت كه پنهان كرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه كنید، باشد كه رستگار گردید.»

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اضافه کرد: همچنین در سوره احزاب؛ آیه 59 خداوند در قرآن کریم این چنین می فرماید: « یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است».

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار کرد: توجه قرآن کریم به مسئله حجاب این موضوع را می رساند که زنان محجبه در نزد پروردگار خود پاداشی بس عظیم دارند و بالعکس زنانی که در این دنیا خود را برای مردان نامحرم به نمایش گذاشته اند، در آخرت به سرنوشتی شوم مبتلا می شود.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های ماهواره تصریح کرد:در هر خانه ای که ماهواره باشد، شیطان نیز حضور دارد. متاسفانه بسیاری از تکنولوژی های جدید برای مقابله با اسلام به کار گرفته شده اند و ماهواره و شبکه های مجازی از جمله این ابزارها است که دشمن سعی می کند از طریق آنها، عفت را از زنان و مردان مسلمان به تدریج بگیرید.

حجت الاسلام موسوی در پایان تاکید کرد: تنها چیزی که می تواند در این عصر وانفسا زنان و دختران ما را از این هجمه ها و ناتوهای فرهنگی نجات دهد، تمسک به قرآن کریم و سیره رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha