چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی-نماینده ولی فقیه در ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: اداره حوزه ها براساس موقوفات و کمک مردم و خیرین انجام می شود، البته این بدان معنی نیست که حکومت کمک نکند، بلکه دولت اسلامی باید با حفظ استقلال حوزه، به توسعه زیرساخت های حوزوی کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، در جمع خیرین حوزه علمیه خواهران ایلام، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب، توسعه و گسترش مدارس خواهران بوده و هست، اظهار کرد: تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران برای ارتقاء سطح دین و فرهنگ بانوان کشور و نیازهایی که در این بخش احساس شده، صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب، حوزه خواهران با عنایت امام راحل (ره) و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با تلاش فراوان مرحوم آیت‌الله شرعی در قم شکل گرفت، افزود: بر اساس استقبال و رویکرد بانوان در کشور برای تحصیل در حوزه و آشنایی با معارف دین این کار شروع شد و روز به رور در حال گسترس است.

نماینده ولی‌فیقه در استان ایلام با بیان این که رویکرد نسل جوان عموما و خواهران خصوصا نسبت به معنویت و ارزش‌های دینی بهت‌آور است، ابراز داشت: دشمنان از طریق فضاهای مجازی مخرب با اشاعه بی بند و باری و بداخلاقی در تلاش هستند که جوانان را منحرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه در شرایط کنونی حوزه‌های علمیه خواهران باید گسترش یایند، تصریح کرد: در ایلام با همت مرحوم آیت‌الله یعسوبی، حوزه خواهران تاسیس شد و امروز جزء استان‌هایی است که بیشترین تعداد طلبه خواهر را دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام، حفظ استقلال و عدم وابستگی حوزه و روحانیت به دولت ها را از سیاست‌های راهبردی امام راحل و مقام معظم رهبری عنوان کرد و ابراز داشت: استقلال حوزه‌ها همواره باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ حوزه‌های علمیه، مساجد و حسینیه‌ها با همت خیرین و انسان‌های متدین ایجاد شده و توسعه یافته‌اند، اظهار کرد: اداره حوزه ها براساس موقوفات و کمک مردم و خیرین انجام می شود، البته این بدان معنی نیست که حکومت کمک نکند، بلکه دولت اسلامی باید با حفظ استقلال حوزه، به توسعه زیرساخت های حوزوی کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید از اعتبارات فرهنگی استفاده کنند، یادآور شد: مصونیت اخلاقی جامعه بر عهده حوزه‌هاست، البته مراکز و نهادهای دیگر هم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه اعتباراتی که در یک شهر کوچک برای دانشگاه‌ها می گذارند آیا واقعا برای یک حوزه علمیه هم گذاشته می شود؟، گفت: باید کاستی‌ها برطرف شود و مدارس علمیه توسعه یابند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان ایلام در پایان گفت: استقبال و انگیزه بانوان برای تحصیل و فراگیری علوم دینی بسیار خوب است، ولی ما فضای آموزشی کافی در اختیار نداریم و اگر می‌خواهیم جوانان از چالش‌های فرهنگی نجات یابند نیازمند تربیت مبلغ و ملبغه هستیم.

مسئولان به کمک حوزه های استان بشتابند

حجت الاسلام محمدعلی عسگری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام نیز در این نشست، با اشاره به این که وضعیت استان در بخش وقف و موقوفا مطلوب نیست، اظهار کرد: مردم استان از نظر بضاعت مالی بعضا متحمل فشارهای زندگی هستند و با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت وقف در ایلام با سایر استان های کشور کاملا متفاوت است، افزود: با در نظر داشتن این شرایط مسئولان باید به داد حوزه های استان برسند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان ایلام با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت خیرین برای کمک به حوزه های علمیه کمک بگیریم، عنوان کرد: باید مسئله وقف حوزه های علمیه را برای مردم تبیین کنیم.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به اینکه حوزه های علمیه استان از نظر سخت افزاری مشکلات خاص خود را دارد، یادآور شد: توجه به وقف و موقافات عامل سلامت و سعادت ماست.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان ایلام به اخذ مجوز سطح 3 برای حوزه علمیه خواهران ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای اخذ این مجوز بکار خواهیم بست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha