پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام قبادی

حوزه/ رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هرجا که روحانی متخلق به اخلاق و همراه مردم، مستقر می‌شود، اعتماد، علاقه ، انس و الفت مردم نسبت به نظام بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه،  دکتر رضا معصومی راد، رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور، در جلسه ای با مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگی موفق عمل کرده است و در سازمان برنامه‌ و بودجه نیز نگاه مثبتی نسبت به عملکرد آن وجود دارد.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: ارتقاء سطح دانش مبلغین، نظارت بر فعالیت هیئات مذهبی در مناسبت‌ها، فعالیت‌های سازمان تبلیغات در حوزه مجازی، خبرگزاری و مخصوصاً تبیان فعالیت‌های بسیار ارزشمندی است که مورد توجه سازمان برنامه‌ و بودجه قرار گرفته است.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی عملکرد سازمان بسیار مثبت و پرخیر و برکت است و هرجا که روحانی متخلق به اخلاق و همراه مردم مستقر می‌شود، اعتماد، علاقه ، انس و الفت مردم نسبت به نظام بیشتر می‌شود و زدودن افکار منفی از اذهان مردم و ایجاد همدلی در آنها توسط روحانیون کار فرهنگی بسیار مهمی است.

معصومی راد خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در این زمینه بسیار مهم است، باید فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شود، در جامعه به هم‌دلی، هم کاری و مشارکت مردم نیاز داریم، اقتدار نظام در اقتدار فرهنگی است، اگر فرهنگ تغییر کند اقتصاد هم تغییر می‌کند، اخلاق کار بسیار اهمیت دارد، درست‌کاری، نظم و برنامه‌ریزی، صرفه‌جویی و... از عناصر فرهنگ کار است و ما باید برای تحقق آرمان‌های جامعه از توان‌مندی مردم استفاده کنیم

حجت‌الاسلام قبادی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه نیز در این جلسه، در خصوص اعزام و استقرار روحانیون، برنامه‌های ‌قرآنی، دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا، تشکل‌های مذهبی شامل هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و انجمن‌های اسلامی مطالبی بیان کرد.

وی افزود: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی هدایت، نظارت و ساماندهی برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی است و یکی از وظایف ذاتی آن حفظ آرامش و وحدت و انسجام جامعه است، لذا باید در برنامه‌های فرهنگی از مسائل تفرقه‌انگیز و ضد وحدت بپرهیزد.

در این جلسه همچنین مسئولین ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان کرمانشاه در خصوص مسائل فرهنگی حوزه فعالیت خود مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha