پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با ابراز تاسف از این که در سال‌های اخیر ضریب حساسیت نسبت به ارزش ها تنزل یافته است، گفت: حجاب و عفاف جلوه ای از حیات دینی را در جامعه به نمایش می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با بیان اینکه در مورد مسئله حجاب و عفاف دو نظریه وجود دارد، عنوان کرد: برخی حیطه حجاب و عفاف را مربوط به حریم خصوصی می‌دانند و برای دولت و نهادهای فرهنگی وظیفه تربیتی قائل نیستند. در برابر این دیدگاه، دیدگاهی وجود دارد که حکومت اسلامی را تکلیف‌مدار در برابر این مسئله می‌داند.

وی در ادامه تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و حکومتی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه ‌های کشور باید دغدغه‌های دینی و اسلامی را مدنظر قرار دهند و نباید بی‌تفاوت نسبت به اینگونه مسائل عمل کنند همچنان که بر مردم لازم است مطالبه‌گری داشته و بر مسائل فرهنگی نظارت کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این مهم که مسئولین در برخی مسائل مهم کشور کوتاهی می‌کنند، افزود: در چنین مواردی مردم باید با نظارت دقیق مسائل را رصد کنند و با تذکر بجا و نصیحت دلسوزانه امور را اصلاح کنند و چنانچه ضرورت یافت خود مردم در صحنه حضور یابند.

وی با ابراز تاسف از این موضوع که در سال‌های اخیر ضریب حساسیت نسبت به ارزش ها تنزل یافته است، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف جلوه ای از حیات دینی را در جامعه به نمایش می‌گذارد، چرا که در درجه اول این مهم حکم قرآن است و جامعه قرآنی باید نشانه‌های آنرا همراه داشته باشد که از جمله این نشانه‌ها مسئله حجاب و عفاف است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه سلامت و امنیت روانی مردم همواره در گرو مسئله حجاب و عفاف است، اظهار کرد: بدون عفت و رعایت حجاب نمی‌توان سلامت و امنیت روانی جامعه را تامین کرد براین اساس در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی آنچه باید مورد بررسی قرار بگیرد علت‌ها و ریشه‌ها است در حالیکه برخی فقط با بررسی معلول‌ها از اصل و ریشه این ناهنجاری‌ها غفلت می‌کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه دولت در برابر تربیت دینی مردم مسئول است، تشریح کرد: مشروعیت دولت تا جایی است که احکام دینی را پیاده‌سازی کند.

 حجت الاسلام والمسلمین باطنی در ادامه تاکید کرد: حوزه‌های علمیه و نهاد روحانیت جزء دستگاه هایی است که در زمینه مسائل تربیتی و فرهنگی از جمله مسئله حجاب و عفاف مسئولیت مهم‌ و اساسی دارد و برای تحقق ارزش‌های دینی باید همتی مضاعف بکار بگیرد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف به عنوان ریشه مسائل اخلاقی به عنوان قانون مصوب مجلس شورای اسلامی لازم الاجرا است، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه دولت گاهی ساحت خودش را مبری از اجرای برنامه های فرهنگی می‌داند، امروز در اجرای این قانون در کشور دچار تعلل شده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در ادامه تصریح کرد: ما امروز با مسائل ضد ارزشی مواجهیم که عواملش از کانال نظام آموزشی و تربیتی ما عبور کردند و از نظر آموزشی با سواد شده‌اند، اما متاسفانه فاقد تربیت دینی هستند، براین اساس از دوره پیش‌دبستانی تا دانشگاه همواره در نظام‌های آموزشی، نظام تربیتی هم مورد توجه قرار گرفته، اما مسئولین در بخش‌هایی اهتمام کافی نداشتند و مجریان حساسیت لازم را به خرج ندادند و وضعیت موجود را رقم زدند.

وی در ادامه تاکید کرد: حوزه علمیه در تربیت طلاب باید آنان را عامل به قواعد امر به معروف و نهی از منکر کند و در آموزش های کاربردی  شیوه های درست تبیین معارف را آموزش دهد تا با بهترین ابزار معارف دین در بسترهای مختلف جریان پیدا کند.

گفتنی است، اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده تحت عنوان « اصفهان به رنگ خدا» در روز چهارشنبه ۲۱تیرماه درمیدان امام اصفهان با حضور آحاد مردم مومن و انقلابی برگزار می شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha