جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید علی موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان تصریح کرد: تقویت زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه های علمیه راهکاری مهم برای عملیاتی سازی اهداف دینی و انقلابی و تربیت مبلغانی با توان علمی بالا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد حجت الاسلام سید علی موسوی، ظهر امروز در جلسه ارزیابی و هم اندیشی با موضوع بررسی مسائل حوزه علمیه خواهران لرستان، با اشاره به رسالت سنگین حوزه های علمیه در  تعمیق و گسترش معارف دینی در جامعه، گفت: مبلغان باید علاوه بر تبلیغ اموزه های دینی، با برنامه ریزی منسجم و هدفمند در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن رسالت خود را انجام دهند .

وی با اشاره به اینکه اخلاص و  دلسوزی در عرصه تبلیغ از جمله مولفه های اثرگذار است، خاطر نشان کرد: حوزویان باید با تهذیب نفس و تسلط بر دانش روز، پاسخگوی شبهات آحاد جامعه به ویژه نسل جوان باشند .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه های علمیه راهکاری مهم برای عملیاتی سازی اهداف دینی و انقلابی و تربیت مبلغانی با توان علمی بالا است، گفت: با گسترش و توسعه فضاهای آموزشی حوزه و همچنین بروز رسانی تجهیزات این اماکن شاهد رونق فعالیت های علمی، تبلیغی و پژوهشی در بین طلاب خواهیم بود.

حجت الاسلام موسوی همچنین با اشاره به آمار بالای شرکت کنندگان حوزه خواهران در جشنواره علامه حلی و همچنین مسابقات رشد و جشنواره بانوی کرامت، گفت: امید می رود با فراهم سازی زیرساخت های پژوهشی از جمله احداث و تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه بتوانیم از طرح های پژوهشی طلاب خواهر لرستانی حمایت نماییم . 

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه خواهران استان لرستان، با اشاره به طرح های عمرانی در دست ساخت حوزه استان، بیان داشت: مدرسه خواهران زینبیه خرم آباد هم اکنون در حال ساخت  است و با احداث ساختمان این مدرسه طلاب سطح 3 رشته تفسیر و علوم قرآنی می توانند در فضای فیزیکی مطلوب، از امکانات آموزشی بهره مند شوند .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان ادامه داد: ساختمان مدرسه خواهران شهرستان نورآباد نیز در حال احداث است و تملک زمین جهت ساخت مدرسه  کوهدشت هم انجام شده و بزودی  عملیات ساختمانی آن آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی همچنبن با اشاره به درخواست احداث ساخت مدارس علمیه در شهرهای کوهنانی و بیرانشهر استان لرستان نیز گفت: امید می رود با همت خیران و پیگیری های لازم در آینده نیز این شهرها از مدارس علمیه خواهران بهره مند شوند و علاقمندان بتوانند به تحصیل علوم حوزوی بپردازند .

نبود فضای کتابخانه ای در مدرسه فاطمیه(س) خرم آباد

مهین بیرانوند، مسئول ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت های مدارس باید در سامانه الکترونیک حوزه به روز رسانی شود، گفت: کلیه فعالیت های علمی، پژوهشی، و ... در این سامانه ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بازدیدهای دوره ای از مدارس علمیه خواهران استان، نقاط قوت تقویت و در جهت رفع نقاط ضعف نیز تصمیمات و راهکارهای لازم اتخاذ می گردد،  بیان داشت: انتظار می رود مدیران مدارس با پیگیری و رصد مشکلات و انتقال آنها به مرکز مدیریت حوزه خواهران به دنبال مرتفع نمودن مشکلات زیرساختی مدارس باشند .

 مسئول ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران لرستان در ادامه به نبود فضای کتابخانه ای در مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد اشاره کرد و ادامه داد: امید می رود با تدابیر لازم و تخصیص اعتبار طلاب این مدرسه از وجود فضای کتابخانه ای بهره مند گردند .

برپایه این گزارش، در پایان این جلسه مسئولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از مدارس علمیه معصومیه و زینبیه خرم آباد بازدید کردند.

 

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha