جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش خواهران در مراسم حجاب وعفاف

حوزه/ جنگ امروز ما با دشمن جنگ فرهنگی و جنگ ارزش‌ها است. دشمن امروز دو هدف را دنبال می‌کند و می‌گوید باید سبک زندگی ایرانی تغییر کند و غیرت را از مرد و حیا و عفت را زن ایرانی گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم دکتر منیژه حکیم جوادی، امروز در همایش حجاب و عفاف که عصر امروز با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزارشد، گفت: دین اسلام بر لزوم رعایت حجاب برای آقایان نیز تاکید دارد، هرچند جزئیات و تاکید بیشتری برای رعایت عفاف برای بانوان در اسلام شده است.

وی افزود: عفاف و حجاب در تمام مراحل زندگی جاری و ساری است و دین مبین اسلام، حجاب را امری شخصی ندانسته و به عمومی و خصوصی بودن حریم حجاب تاکید دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: غرب قصد دارد  با ترویج فرهنگ برهنگی، بر همه جهان حاکم شود و تمام دعوای امروز غرب با مسلمین هم بر سر عفت و حجاب است، چرا که با استفاده ابزاری آنان از شخصیت و متانت زن در تضاد است.

 جوادی با تاکید بر این که حجاب سپری قوی در برابر شمشیرهای تهاجم فرهنگی است، تصریح کرد: دنیا در برابر گرفتن حجاب از زن، چیزی که سعادت و خوشبختی او را تآمین کند، به وی نداده است.

وی با بیان این که زندگی یک جامعه وابسته به حیا، عفت و پوشش بوده و راز زنده ماندن جامعه هم حیا است، ادامه داد:  امروز دشمن از طریق شبکه‌های ماهواره ای و  مجازی نه تنها  پوشش را از زنان گرفته، بلکه با کمال تأسف حیا و عفت زنان و مردان را هم مخدوش کرده است.

 

وی شاخص‌ترین وسیله شناخت زن را حجاب و عفت دانست و افزود: جنگ امروز ما با دشمن جنگ فرهنگی و جنگ ارزش‌ها است. دشمن امروز دو هدف را دنبال می‌کند و می‌گوید باید سبک زندگی ایرانی تغییر کند و غیرت را از مرد و حیا و عفت را زن ایرانی گرفت.

 

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha