پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسن غفاری فر

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: تامین بهداشت روانی و اجتماعی فرد و جامعه از جمله برکات مهم تقویت فرهنگ حجاب و عفاف است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غفاری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: فرارسیدن 21 تیرماه به عنوان روز ملی عفاف و حجاب تذکری است به همه ما که بدانیم چنانچه خدای ناکرده نسبت به بدحجابی و بی عفتی در جامعه بی تفاوت و یا کم تفاوت باشیم چه عوارض و آثار شومی متوجه جامعه ما می شود.

وی بر لزوم جدی گرفتن عواقب نامطلوب معضل بدحجابی در کشور از سوی مردم و مسئولان تاکید کرد و افزود: بی شک حفظ و تقویت عفاف و حجاب در جامعه، علاوه بر آن که یکی از آموزه‌های مهم اسلامی به شمار می رود،‌ خود عامل مهمی در جهت تامین و تقویت بهداشت روانی و اجتماعی در جامعه دینی است.

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که یک انسان مسلمان به هیچ وجه نباید نسبت به رواج معضل بدحجابی در جامعه بی تفاوت و خنثی باشد، گفت: شیوع و رواج بدحجابی و بی عفتی در جامعه ، بیماری ای است که بیش از هر چیز هویت و به نوعی روان جامعه را خدشه دار کرده و تداوم آن باعث بروز لطمات گاه جبران ناپذیری بر پیکره اجتماع از بُعد فرهنگی می شود.

وی با اشاره به این که دشمن با ترویج ولنگاری فرهنگی و اشاعه فرهنگ بی غیرتی و بی حیایی به دنبال دست یابی به اهداف خود است، بیان داشت: اگر ما می خواهیم که شاهد تقویت عفاف و حجاب در جامعه باشیم، راهکارش به یقین بازگشت به آموزه های دینی و تبیین درست نگاه و سخن دین در این باره است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha