شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف عامل رشد فرهنگی و معنوی جامعه است، گفت: بدون شک هر کس که در راستای تضعیف ارزش های جامعه گام بردارد در زمین دشمن بازی کرده است.

مولوی غلام حیدر فاروقی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، به روز حجاب و عفاف اشاره کرد و اظهار داشت: 21 تیرماه، روز اعتراض به حجاب رضاخانی است؛ انگلیس در چهار منطقه جهان همچون ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان خواستار اجرای طرح بی حجابی با هدف اسلام زادیی بود.

وی حجاب را، دارای آثار فراوانی را درجامعه دانست و افزود: بر کسی پوشیده نیست که حجاب، ارزش محسوب شده و همه بایستی در حفظ و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش نمایند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند از حجاب به عنوان یک تاکید قرآنی و همچنین دستور شرع مقدس اسلام یاد کرد و افزود: حجاب یک سیرت برای زن مسلمان و حفاظی برای مصونیت آنان از انسان های فاجر و فاسد است.

مولوی فاروقی ادامه داد: در قرآن کریم خطاب به زنان پیامبر(ص)  و سایر زنان مسلمان آمده و از آنان خواسته شده که حجاب شان را رعایت نموده، تا کسانی که در دل هایشان فساد و فحشا است به آنان تمایل پیدا ننمایند.

وی، حجاب را، یک واجب شرعی دانست و تصریح کرد: وظیفه همه علما و مسئولین ذی ربط، فرهنگ سازی در خصوص رعایت حجاب و عفاف درجامعه است.

این عالم اهل سنت با بیان این که خطرات و آسیب های بدحجابی در مقایسه با بسیاری از معضلات اجتماعی دیگر بسیار بیشتر است، عنوان کرد:به خطر افتادن عزت و جایگاه زن، بالارفتن آمار طلاق، افزایش ناهنجاری های جسمی و روحی، عدم تمایل به ازدواج افراد و افزایش ناهنجاری های اجتماعی از اثرات پدیده شوم بدحجابی در جامعه است که نباید از آن غفلت گردد.

مولوی فاروقی اضافه کرد: متاسفانه غرب به وسیله شبکه های اجتماعی و همچنین ماهواره در پی ترویج بی حجابی و تضعیف ارزش ها در بین نسل جوان است که بایستی مسئولان و خانواده ها با تربیت صحیح و اقدامات فرهنگی، به خنثی کردن توطئه های دشمن بپردازند.

وی با اشاره به این نکته که امروزه دشمن با فریضه حجاب و عفاف، در حال مبارزه آشکار است، متذکر شد: بدون شک هر کس که در راستای تضعیف ارزش های جامعه گام بردارد در زمین دشمن بازی کرده است.

مولوی فاروقی بیان کرد: نباید فراموش کنیم که عفاف و حجاب، دژ مستحکم امنیت جامعه است و حفظ آرامش و امنیت روانی جامعه از ضروریات است.

وی با تاکید بر این که فرهنگ سازی در زمینه حجاب و عفاف باید از دوران کودکی افراد آغاز شود، اذعان داشت: پوشش علاوه بر حفظ تن و آراستگی، رابطه مستقیمی با فرهنگ مردم یک جامعه داشته و در حقیقت تابع ارزش ها و هنجارهای اخلاقی حاکم بر فرهنگ آن جامعه است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند همچنین حجاب را ، یک امر درونی و ایمانی دانست و گفت: زمینه ایجاد اعتقاد به حجاب، نیازمند فعالیت های فرهنگی است و آموزش و پرورش به عنوان مهمترین سکاندار فرهنگی، نقش بسیار اساسی در فرهنگ سازی این موضوع مهم دارد.

فاروقی، نقش طلاب  و روحانیت را در فرهنگ سازی حجاب و عفاف درجامعه بسیار تاثیرگذار دانست و ابراز کرد: روحانیت باید با دلایل قرآنی،بیان روایات پیامبر(ص) و سیره همسران پیامبر،اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) و...به شفاف سازی و تبیین این موضوع بپردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امید IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    0 0
    عامل بدحجابی نیست.کوته فکری و عقب ماندگی ذهنی است. با این تفاسیر پس عامل طلاق در خارج نیز همین بدحجابی است.به خود بیایید.