پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری آغاز پذیرش حوزه علمیه اصفهان

حجت الاسلام جلالی با اعلام خبر برگزاری امتحان مرحله دوم پذیرش حوزه علمیه اصفهان در ۲۵ تیرماه، از آغاز سال تحصلی جدید حوزه علمیه اصفهان سال ۹۷-۹۶ در ۲۱ مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی، صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  اظهار کرد: حوزه اصفهان جزء 3 حوزه برتر کشور است.

وی با بیان اینکه حوزه اصفهان پس از حضور آیت الله العظمی مظاهری، از سال 75 رونق خوبی پیدا کرد عنوان کرد: پس از آن که آمعظم له، آیت الله طباطبایی نژاد را به عنوان مدیر حوزه اصفهان معرفی کردند، امور از نظر کمی و کیفی بهبود قابل توجهی پیدا کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان  با اشاره به آیه 22 سوره توبه تصریح کرد: از هر قبیله لازم است گروهی برای تفقه در دین تلاش کنند تا با فهم عمیق و کارشناسانه دین مردم خود را انذار کنند و برای اسلام تبلیغ کنند براین اساس رسالت دین در 2 کلمه تفقه و انذار است.

وی با بیان اینکه هر ساله پذیرش حوزه اصفهان همزمان با پذیرش سراسری حوزه های علمیه در قم آغاز و در مرحله اول پذیرش که در بهمن ماه سال گذشته بوده و در مرحله دوم در 25 تیرماه و همچنین در مرحله سوم پذیرش انجام شد .

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه متون درسی در شورای عالی آموزش در حوزه علمیه اصفهان با توجه به آئین نامه آموزشی بالادست تصویب می‌شود افزود: دروس حوزه علمیه اصفهان دروس جامعی اعم از دروس اخلاق، فلسفه، تاریخ و ... است که سعی شده طلاب هرآنچه که نیاز دارند را فرا بگیرند

وی افزود: ما در اصفهان دو مدرسه ویژه قرآنی و دانشگاهی داریم که در مدرسه قرآنی طلاب برای حفظ قرآن در آن حضور می یابند و در مدرسه دانشگاهی فارغ التحصیلان دانشگاه به صورت متمرکز در آن حضور می یابند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان دارای دو نیم سال تحصیلی است اظهار کرد: شروع سال تحصیلی جدید از 21 مردادماه است همچنین شروع سال تحصیلی نیم سال دوم از اوایل بهمن ماه 96 آغاز خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سطح علمی فارغ التحصیلان حوزه، ابراز کرد: 15 تا 20 درصد طلاب هرساله دارای معدل بالای 19 هستند و طلاب دارای استعداد برتر موظف هستند کلاس های ویژه مقاله نویسی شرکت کنند ولازم است که حداقل یک مقاله ارائه کنند و این مقالات در جشنواره علامه حلی بررسی و نفرات برگزیده اعلام و اطلاع رسانی و از آن ها تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان حدود 35 هزار برگه امتحانی از حدود 5 هزار نفر بعمل می آید افزود: هر طلبه در رشته های مختلف امتحان گرفته می شود که بیش از 85 درصد از طلاب با معدل بالای 15 به سطح قابل قبولی می رسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha