پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اصول کافی

حوزه/معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(س) از آغاز هشتمین مرحله دوره مطالعاتی غیرحضوری حدیث‌خوانی اصول کافی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام علیرضا حاجی زاده، معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها)  با اعلام این خبر عنوان کرد: هشتمین مرحله سیر مطالعاتی حدیث‌خوانی غیرحضوری کتاب شریف «اصول کافی» با هدف غربت‌زدایی از منابع معتبر حدیثی ترویج و تعمیق روایات اهل بیت(علیهم‌السلام) برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره با شرکت طلاب، اساتید و کارمندان جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) و استقبال طلابی از  مدارس علمیه خواهران استان قم و همچنین برخی بانوان طلبه مدارس علمیه کاشان و اصفهان برگزارشده است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: در برگزاری مراحل حدیث خوانی اصول کافی از کتاب «الایمان و الکفر» بهره گرفته شده است، به طوریکه در پنجمین مرحله حدیث خوانی اصول کافی از ابتدای این کتاب تا باب «الرضا بالقضا» و در ششمین مرحله تا باب «الحب فی الله و البغض فی الله» در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام  حاجی زاده ادامه داد: هفتمین مرحله اصول کافی تا باب «أَنَّ اللَّهَ إِنَّمَا يُعْطِي الدِّينَ مَنْ يُحِبُّه» در نظر گرفته شده است، همچنین سوالات هشتمین مرحله اصول کافی از جلد سوم و چهارم کتاب «الایمان و الکفر» یعنی باب «مَنْ طَلَبَ عَثَرَاتِ الْمُؤْمِنِينَ وَ عَوْرَاتِهِم» استخراج شده است.

وی  با بیان اینکه مهلت ارسال پاسخنامه هشتمین مرحله تا ۱۰ مردادماه تمدید شده است، یادآور شد: امکان پیوستن طلابی که موفق به شرکت در مراحل قبلی این مسابقات نشده‌اند، به شرط ارائه پاسخنامه مراحل اول تا هفتم همراه با پاسخنامه هشتمین مرحله اصول کافی فراهم شده است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: طلاب می‌توانند برای ثبت نام و دریافت پرسشنامه به سرای ثقلین مستقر در ورودی ساختمان شهید بهشتی(رحمه‌الله‌علیه) یا پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) به نشانی www.jz.ac.ir  و یا کانال تلگرام به آدرس @jz_news مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha