جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: سازمان‌هایی که به دنبال مشتری‌مداری و افزایش رضایت ارباب‌رجوع هستند، باید مهارت‌های ارتباطی مؤثر و همراه با ادب و احترام را به کارکنان خود بیاموزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع مدیران و کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزارشد، احترام به ارباب رجوع و داشتن اخلاق حسنه را در ادارات مهم دانست و گفت: با حسن خلق و پرهیز از کبر، کرامت انسانی و شان و حیثیت افراد حفظ می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که کارکنان در سازمان‌ها ارتباط مستقیم با ارباب‌رجوع  دارند، ابراز داشت: سازمان‌هایی که به دنبال مشتری‌مداری و افزایش رضایت ارباب‌رجوع هستند، باید مهارت‌های ارتباطی مؤثر و همراه با ادب و احترام  را به کارکنان خود بیاموزند.

وی، افزود: حسن برخورد با ارباب رجوع، برخوردها باعث می شود اگر کارش انجام نشدنی و یا بدون جواب باشد، از این که مورد احترام واقع شده، با رضایت کامل محل کار ما را  ترک کند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: کارمندان هر دستگاه باید سعی و کوشش خود را در جهت تاٌمین خواسته های مراجعین به کار گیرند و اگر خود توان آن را ندارند، از دیگر همکاران و افراد مافوق استمداد جویند تا در نهایت، پاسخی پخته و منطقی به آنان داده شود و به طور حتم اگر خودسرانه و عجولانه پاسخی داده شود، در انجام وظیفه سستی شده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه  فرهنگ زیر بنای همه امور است، اظهار کرد: در اعتقاد دینی ما آنچه زیربناست، اقتصاد نیست، بلکه فرهنگ است و باید تمام تلاش خود را در جهت گسترش فرهنگ ناب اسلامی به کار گیریم، تا شاهد پیشرفت در تمام امور باشیم.

وی افزود: در هر سازمان و ارگانی باید افراد دارای سعه صدر باشند و دائماً اتصال خود را با خدا قطع نکند و این باعث تغییر در رفتار فرد می شود و فرد می آموزد که چگونه اصل تکریم ارباب رجوع را جامه عمل بپوشاند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha