چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جامعه المصطفی اصفهان ـ حجت الاسلام مصطفی کاییدیان

حوزه/ حجت الاسلام کاییدیان از برگزاری همایش علمی «قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن» توسط جامعه المصطفی اصفهان در اسفندماه ۱۳۹۶ خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی کاییدیان در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان  از برگزاری  همایش علمی «قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن»، از سوی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان، در اسفندماه 1396 خبر داد.

 وی با بیان اینکه این همایش در سطح ملی برگزار می شود و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc نمایه شده است،  خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش در درجه نخست تبیین، ترویج و تعمیق معارف اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع)؛ معرفی کتاب آسمانی قرآن کریم و بیان نقش و جایگاه آن در سعادت بشری؛

است.

 دبیر همایش «قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن» ادامه داد: تمسک به قرآن کریم برای دستیابی به راه حل های مناسب در برون رفت از مشکلات موجود؛آشنایی و بهر‌ه‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی در معارف قرآن؛ تقویت روحیه پرسش‌گری، پژوهش‌گری و نقد علمی در بین طلاب و پژوهشگران؛ فراهم کردن بستر مناسب برای طرح مباحث تقریبی بین مذاهب اسلامی و گسترش ارتباط علمی با پژوهشگران، مراکز و نهادهای حوزوی و دانشگاهی از دیگر اهداف برگزاری این همایش ملی است .

وی توضیح داد: در برگزاری این همایش از مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی مرتبط با موضوع همایش دعوت به عمل آمده است و از سوی برخی از این مراکز اعلام آمادگی شده است.

حجت الاسلام کاییدیان افزود: مهلت ارسال چکیده مقاله تا پایان شهریور ماه و مهلت ارسال اصل مقاله تا پایان دی ماه 96می باشد به این منظور علاقه مندان جهت شرکت در همایش و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت همایش به آدرس hamayesh.miu.ac.ir/quran مراجعه نمایند.

وی در تشریح  محورهای کلی همایش ملی خاطرنشان کرد: این همایش در سه محور کلی مفاهیم و مبانی، ابعاد و مسائل و چالش ها و شبهات برگزار می شود، البته این همایش دارای بخش ویژه ای باموضوع «رسالت حوزه های علمیه، دانشگاه ها، و جامعه المصطفی در تبیین جهانی بودن و جامعیت قرآن کریم»  است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha