پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ حجت الاسلام رحمانی گفت: حجاب و عفاف برنده‌ترین سلاح در مواجهه با جنگ نرم است و مردان و زنان جامعه اسلامی می‌توانند با حفظ و ترویج و احیای این فرهنگ در جامعه، به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان رفته و خانواده‌ها را در برابر هجمه‌های آنان ایمن کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تأکید بر لزوم توجه ویژه به رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، اظهار داشت: حجاب ارزش است و همه باید در حفظ و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در تحکیم بنیان خانواده است، افزود: در شرایط کنونی بانوان و دختران با حجاب خود و پیروی از بانوی یگانه عالم بشریت حضرت فاطمه زهرا (س) می‌توانند حامیان حریم خانواده باشند.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: حجاب  برای زن ایجاد امنیت می‌کند و این امنیت بستر لازم برای حضور اجتماعی زن را فراهم کرده،موجب رشد اجتماعی و معنوی زن می‌شود.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف برنده‌ترین سلاح در مواجهه با جنگ نرم است و مردان و زنان جامعه اسلامی می‌توانند با حفظ  و ترویج و احیای این فرهنگ در جامعه، به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان رفته و خانواده‌ها را در برابر هجمه‌های آنان ایمن کنند، چرا که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه سلامت اجتماع را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه مؤمن باید پاسدار حریم نوامیس خود باشد، گفت: عفت این است که دامن زنان جامعه اسلامی آلوده به بی‌عفتی نشود و مردان نیز پاسدار حریم زنان باشند.

وی تأکید کرد: مسلمان باید به اصل دین یقین داشته و در فروع دین تقلید کند، وقتی اسلام را پذیرفتیم باید به الزامات آن چون حجاب، روزه، خمس و زکات عمل کنیم.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید اعتقاد اسلامی بخصوص عفاف و حجاب را در میان جامعه به‌ویژه جوانان تقویت کرده و ظاهر اسلامی را در کنار اعتقادات اسلامی رعایت کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha