شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فاطمه محمد بیگی - دبیر بنیاد عفاف و حجاب

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن ملاک زندگی سالم زندگی براساس تقوا، ایمان و فضیلت‌های اخلاقی است و زندگی عفیفانه بر مبنای عفت، غیرت و پاکدامنی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر فاطمه محمد بیگی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب، اساتید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه ضمن ترویج فرهنگ حجاب وعفاف در جامعه اسلامی، گفت: چادر قله حفظ عفاف و حجاب است؛ اما عفاف به داشتن چادر خلاصه نمی‌شود و پیامد زندگی عفیفانه داشتن پوشش است که بهترین پوشش چادر می‌باشد.

وی ادامه داد: اگر ما به مقوله حجاب و عفاف نگاه سازمانی و دولتی داشته باشیم، راه به جایی نخواهیم برد؛ زیرا امروز پس از 38 سال اگر دچار عقب افتادگی در این حوزه هستیم به واسطه همین نگاه بوده است.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: ما نیازمند فرهنگ سازی عمیق هستیم و باید ابزار آن را شناخته و در جامعه به خوبی اجرا کنیم؛ مهمترین ابزار فرهنگی رسانه‌ها هستند و قبل از آن نظام آموزشی ماست .

استاد حوزه علمیه خواهران بیان داشت: باید از فعالیت های سلیقه ای و جزیره ای پرهیز کنیم و در راستای عمل به قرآن و روایات ائمه اطهار(ع ) برنامه ریزی دقیق، تدریجی و مشخصی داشته باشیم، تا به نتایج مثبت برسیم.

دبیر بنیاد حجاب و عفاف استان قزوین خاطرنشان کرد:  رعایت حجاب و عفاف سلامت فردی، اجتماعی و مصونیت خانواده ها از خطر ابتذال، اضمحلال و فروپاشی را به دنبال دارد.

وی افزود: رعایت حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند و غفلت از آن موجب گسترش بی عفتی محیط های اجتماعی خواهد شد.

محمدبیگی به نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و ادامه داد: خانواده ها در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نقش مهمی بر عهده دارند، زیرا آنان با تربیت درست و تشویق فرزندان به رعایت حجاب و عفاف می توانند سلامت اجتماعی را تضمین کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha