پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام فاضلی

حوزه/ مدیر عامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران گفت: هزار و ۴۰۰ خیر در کشور به حوزه های علمیه خواهران کمک می کنند و تاکنون هزینه ساخت نیمی از ۴۵۰ حوزه علمیه خواهران در کشور را پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر فاضلی مهر آبادی، شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: تشکیل مجمع خیّرین مدارس علمیه گامی در جهت استقلال و خودکفایی آنهاست.

وی با بیان اینکه  بخش اعظمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند افزود: حوزه های علمیه خواهران می توانند تاثیر بسزایی در بین جامعه بزرگ زنان و تحقق منویات رهبری معظم انقلاب و هدایت سیاسی و بصیرت افزایی در جامعه داشته باشند.

مدیر عامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: اداره حوزه های علمیه از محل کمک ها، خیرات و موقوفات مردمی گامی ماندگار برای خودکفایی حوزه های علمیه است و مردمی اداره شدن مدارس علمیه می تواند به اثرگذاری این دانشگاههای دینی کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلی مهر آبادی با اشاره به اهداف حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه عمرانی حوزه های علمیه جزو اهداف استراتژی نظام می باشد، اثربخشی و کارآمدی، دین‌داری و آموزش همچنین تبلیغ و ترویج مفاهیم دینی و پاسخ به نیاز زن در جامعه از جمله اهداف ما می باشد.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم در بحث جامعه خیرین حوزه‌های علمیه خواهران، خود خواهران باید نقش بیشتر و بهتری ایفا كنند چنانچه هم اكنون نیز بانوان خیری در سطح كشور وجود دارند كه در این زمینه فعالیت‌ می‌كنند.

مدیر عامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهرانخاطرنشان کرد: حوزه علمیه برادران دارای جایگاه ویژه‌ای است، اما به نظر می‌رسد حوزه‌های علمیه خواهران دارای پیشرفت بیشتری بوده‌اند و شاید به این دلیل باشد كه به آنان توجه بیشتری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلی مهرآبادی، هدف دیگر تشكیل جامعه خیرین استفاده از نظرات و راهنمایی‌های خیران اعم از خواهر و برادر برشمرد و بیان داشت: بحث مشاوره و راهنمایی كارهای سخت‌افزاری برای حوزه‌های علمیه خواهران یك كار اساسی است و از همه می‌خواهیم كه ما را راهنمایی كنند.

 مدیر عامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران در پایان گفت:  یک هزار و ۴۰۰ خیّر در کشور به حوزه های علمیه خواهران کمک می کنند و تاکنون هزینه ساخت نیمی از ۴۵۰ حوزه های خواهران در کشور را پرداخت کرده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha