سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 کاروان «از بهشت تا بهشت»

حوزه/ توليت مسجد مقدس جمكران گفت: برگزاری کاروان پیاده روی حرم امام رضا (ع) یکی از بهترین مصادق کار فرهنگی است و برای تبیین معارف رضوی مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، به نقل از  ستاد خبری چهاردهمین کاروان پیاده روی از بهشت تا بهشت، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان در دیدار با خادمین چهاردهمین کاروان پیاده روی حرم امام رضا (ع) با بیان اینکه ما در ایران هرچه داریم از برکت وجود امام رضا (ع) است اظهار کرد: دست اوردهای نظام وانقلاب اسلامی ووجود انسان های مومن در جامعه نتیجه محور قرار دادن حرم امام رضا (ع) در فعالیت های فرهنگی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه افزود: برکات این نوع فعالیت های فرهنگی به شام و حلب هم رسیده و پيروزى هاى مدافعان حرم در موصل و سوريه نتيجه تولى اين جوانان به ائمه اطهار وامام رضا عليهم السلام است. 

وى در ادامه با تشکر از برگزاری كاروان پياده روی حرم امام رضا علیه السلام گفت: یکی از کارهای خوبی که در این کاروان انجام شده مطرح کردن مزار فضل بن شاذان وبی بی شطیطه علیهم السلام در نیشابور است.

تولیت مسجد مقدس جمكران در ادامه مزار فضل بن شاذان صحابی (ع)  سه امام معصوم و مزار بی بی شطیطه و موقف امام رضا (ع) در نیشابور که محل ایراد حدیث شریف سلسلة الذهب مي باشد را به عنوان تجلیات حقیقی شهر نیشابور معرفی کرده وتصریح کرد: برگزاری كاروان پياده روی امام رضا (ع) برای تبیین معارف رضوی حرکت مطلوبی است چرا که قدم گذاشتن در جای قدمهای امام رضا علیه السلام درمسیر نیشابور به طرف مشهد مقدس در معرفی این مسیر به شیفتگان معارف رضوی بسیار حائز اهمیت است .

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت امادگی روحی و معنوی برای شرکت در زیارت  امام رضا (ع) ورعایت آداب زیارت که در روایات هم بسیار به ان تاکید شده است اشاره کردند وگفت: برپایی کاروان ‍‍‍پیاده روی در شکل گیری مراحل تدریجی توجه به زیارت امام رئوف وح‍ضور با خشوع و توجه قلب در ان بارگاه نورانی بسیار کمک میکند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان برگزاری کاروان پیاده روی با هدف جلب توجه وانظار مردم بسوی ائمه اطهار وامام رضا عليهم السلام را بهترین مصداق یک کار فرهنگی عنوان کرد واز ان به عنوان امتداد سعی برای احیای یاد خداوند متعال در جامعه یاد کرد.

در ادامه هادى خادم حسینی مدیر کاروان پیاده روی «بهشت تا بهشت» ضمن ارائه گزارش از فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری کاروان پیاده حرم امام رضا علیه السلام از حمایت های تولیت مسجد مقدس جمکران تشكر وقدردانی کرد.

خادم حسینی انعقاد برنامه های فرهنگی ودوره های اموزشی مهدی ياوری و برگزاری مراسمات مذهبی در شهرهای مسیر را از مهمترین فعالیت های  کاروان پیاده روی حرم امام رضا علیه السلام عنوان کرد.

مدیر کاروان  پیاده روی «ازبهشت تا بهشت» همچنین از برگزاری طرح پياده روى نيشابور تا مشهد مقدس براي كساني كه فرصت شركت در كل كاروان ندارند خبر داد.

چهاردهمین کاروان پیاده روی حرم امام رضا (ع) با شعار "از بهشت تا بهشت" در سوم مرداد آینده همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز دهه کرامت از شهر مقدس قم راهی مشهد شده و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است پس از عبور از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار ونیشابور دربیست وسوم مرداد همزمان با ایام زیارتی اقا علی بن موسی الرضا (ع) به حرم مطهر امام هشتم برسد.

علاقه مندان به شرکت در کاروان «از بهشت تا بهشت» از سراسر كشور میتوانند جهت ثبت نام به ادرس www.karevan-qom.ir  مراجعه كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha