پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مساجد مناطق ساحلی هند، نماز جمعه با موضوع صلح برگزار می‌کنند

حوزه/ در پی درگیر‌ی‌ها و تنش‌های اخیر در منطقه داکشینا کانادای هندوستان، مساجد این منطقه خواستار رساندن پیام صلح و برادری در نماز جمعه این هفته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، مساجد جامع در مناطق ساحلی هند، از برگزاری نماز جمعه ویژه‌ای به منظور بازگردادن صلح در مناطق پرتنش داکشینا کانادا در ایالت کارناتاکای هندوستان خبردادند.

تعدادی از شخصیت‌های برجسته اسلامی در این ناحیه نیز خواستار بازگرداندن صلح و همزیستی میان مردم شدند و نماز جمعه این هفته قرار است «پیام برادری» را به گوش تمامی مردم هندوستان، صرف نظر از دین و مذهب‌شان برساند.

* ائمه جماعت منطقه: مساجد باید پیام برادری را به گوش مردم برسانند

امامان جماعت در بیانیه‌ای مشترک نگرانی‌ خود را از حوادث ناخوشایند رخ داده در منطقه اعلام کرده و گفتند: کل جامعه به علت سوءرفتار عده‌ای متجاوز در معرض تشویش و نگرانی قرار گرفته است. پلیس بایستی اقدامات شدیدتری علیه کسانی که این وضعیت را به وجود آورده‌اند به کار بگیرد و مردم نیز برای بازگرداندن صلح به منطقه با نیروهای باید پلیس همکاری داشته باشند. پس از نماز جمعه مساجد باید پیام برادری را که پیامبر اکرم (ص) بر آن تاکید داشتند، به گوش مردم برسانند.

در این میان چندین تن از شخصیت‌های شناخته شده و سازمان‌های دینی در هندوستان نیز خواستار برقراری صلح و همدلی میان بخش‌های مختلف جامعه و جلوگیری از تفرقه و نزاع شدند.

قتل‌های انتقامی و پی درپی شخصیت‌های شناخته شده دو گروه  مسلمان و هندو در منطقه پرتنش داکشینا کانادای هندوستان، بستری از خشونت‌های اجتماعی را در 45 روز گذشته به همراه داشته است، به طوری که نیروهای پلیس به سختی توان کنترل و ایجاد آرامش در جامعه را داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha