پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله شاهچراغی

حوزه/ آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ حجاب از کودکی در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد، گفت: حجاب و عفاف جزو ارزش‌های دینی یک خانواده است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برخورد با معضل بی حجابی، اظهار داشت: مسأله عفاف و حجاب یک مقوله حائز اهمیت و از جمله ضروریاتی است که در دین اسلام تأکید بسیار زیادی به رعایت آن شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه سمنان تصریح کرد: با توجه به تأکیدات فراوان دین مبین اسلام بر حفاظت و صیانت از عفاف و حجاب، همه باید در راستای حفظ این فرهنگ دینی اهتمام ویژه و جدی داشته باشند.

وی، رعایت حجاب و عفاف را مسأله ای واجب و ضروری عنوان کرد و افزود: رعایت و حفظ عفاف و حجاب از نشانه‌های تقوا و دین‌داری است و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از جمله امربه‌معروف‌هایی است که باید رعایت شود.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر و برخورد صحیح با بدحجابی و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی آحاد مردم باید مشارکت جدی داشته باشند، گفت: باید تذکر لسانی در زمینه حفظ و رعایت حجاب و عفاف جدی گرفته شود.

وی با اشاره به این مطلب که در زمینه حجاب و عفاف باید کارهای ریشه‌ای، زیربنایی و مدت‌دار صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید از دوران کودکی به فرزندان خود حفظ از حجاب و عفاف را آموزش دهند تا فرزند از کودکی با حفاظت و صیانت از حجاب انس بگیرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف جزو ارزش‌های دینی خانواده محسوب می‌شود، تصریح کرد: یک مؤمن و مسلمان واقعی نمی‌تواند در برابر بی‌حجابی و بی‌عفتی بی‌تفاوت باشد و قطعاً جلوگیری از بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه در حفظ کانون گرم خانواده‌ها تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha